Πώς μια πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει (φωτο)

Πανομοιότυπες διαφημίσεις από διαφορετικά σετ μιας λίγο ασυνήθιστης πιτζάμας, που αφήνει ακάλυπτα τα οπίσθια, έχουν αρχίσει να ξεπετιούνται παντού στο ίντερνετ τις τελευταίες ημέρες.  

Οι διαφημίσεις για τις συγκεκριμένες ολόσωμες πιτζάμες, που φέρεται να πουλάνε διάφορες εταιρίες, έχουν προκαλέσει αίσθηση καθώς εμφανίζονται σε διάφορα σάιτ αλλά οι χρήστες έχουν προβληματιστεί έντονα καθώς δεν μπορούν να καταλάβουν πώς ακριβώς έφτασαν στα προφίλ τους.   

Ωστόσο, η απάντηση είναι μάλλον απλή. Σύμφωνα με ειδικό που επικαλείται το BBC, οι διαφημίσεις ενδέχεται να έχουν σχεδιαστεί ώστε να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τους καταναλωτές.

Οι πολύχρωμες πιτζάμες ήρθαν για πρώτη φορά στο προσκήνιο όταν διάφοροι χρήστες ανέφεραν πως είδαν αρκετές από το brand IVRose ενώ διάβαζαν ένα άρθρο στο Elle.com.  

Την σελίδα του IVRose στο Facebook διαχειρίζεται μια κινεζική εταιρία που ονομάζεται Shanghai Lishang Information Technology Co Ltd. Τα στοιχεία επικοινωνίας ταιριάζουν όμως με ένα άλλο, διαφορετικό σάιτ μόδας, με όνομα ChicMe, το οποίο και εμφανίζεται σε μια σχεδόν πανομοιότυπη διαφήμιση.  

 Το σάιτ ανήκει στην Alkmand Estate Ltd, που λειτουργεί δεκάδες σάιτ με ρουχισμό, όλα εκ των οποίων προωθούν την ίδια ή παρόμοιες διαφημίσεις με πιτζάμες.   

Η ίδια, ακριβώς, πιτζάμα εμφανίζεται και στο ChicMe.  

Ο Κόνορ Ράιαν, συνιδρυτής της διαφημιστικής πλατφόρμας για social media, StitcherAds, λέει πως τέτοιου είδους εταιρίες φτιάχνονται συνήθως εν μια νυκτί και κλείνουν εξίσου γρήγορα. 

 «Πρόκειται για "ευκαιριακά brands", όπως τα αποκαλώ, που έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Μπορεί να στήσουν την επιχείρηση σε μια εβδομάδα και να την κατεβάσουν εξίσου γρήγορα. Δεν θέλουν να φτιάξουν μια μακρόχρονη εμπορική παρουσία. Προσπαθούν να πουλήσουν πάρα πολύ σύντομα, προϊόντα χαμηλής ποιότητας με εξαιρετικά υψηλό κέρδος». 

  Ο Ματ Μόρισον, διευθυντής προγραμματισμού της εταιρίας μάρκετινγκ Digital Whiskey, είπε στο BBC πως οι Κινέζοι διαφημιστές έχουν μακρά ιστορία χρήσης «προκλητικών εικόνων» στην προσπάθειά τους να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.  

Ένας πιθανός λόγος γιατί η διαφήμιση αυτή έχει φτάσει σε τόσο κόσμο θα μπορούσε να οφείλεται στις παραμέτρους σχετικά με το κοινό που στοχεύει, οι οποίες είναι πολύ πιο ευρείες από το συνηθισμένο. Αντί, δηλαδή, να στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη μερίδα του κοινού, ο σκοπός ίσως ήταν να φτάσουν μια ολόκληρη ηλικιακή ομάδα ή αντίστοιχα με βάση το φύλο.

Ωστόσο, όπως εξηγεί, ο τελικός στόχος της συγκεκριμένης προκλητικής διαφήμισης ίσως να να μην είναι απλώς οι καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν. Σύμφωνα με τον ίδιο, αν ένας χρήστης κλικάρει πάνω στη διαφήμιση, τότε ενδεχομένως να γίνει «στόχος» και άλλων παρόμοιων προϊόντων στο μέλλον.  

«Δημιούργησαν μια δελεαστική διαφήμιση που όσο χρειάζεται "καθαρή" για να περάσει από τους σχετικούς κανόνες δημοσίευσης, αλλά αρκετά προκλητική για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Όταν κάποιος κάνει κλικ, το διαφημιστικό δίκτυο θα βάλει ένα cookie στη συσκευή του, το οποίο θα του επιτρέπει να τον αναγνωρίσει την επόμενη φορά που θα τον δει», λέει.

«Το διαδίκτυο έχει ανοίξει νέους δρόμους στην αγορά για τους Κινέζους κατασκευαστές που πουλάνε στα δυτικά κοινά μέσα από πλατφόρμες όπως η Amazon και το eBay», προσθέτει. «Η διαφήμιση όμως τους επιτρέπει να πουλάνε απευθείας στους πελάτες τους, κάτι που αυξάνει το κέρδος», καταλήγει.   

Ένα επιπλέον στοιχείο που προβληματίζει, κλίνοντας προς άλλη μια περίπτωση απάτης, είναι οι γενικά οι φωτογραφίες των συγκεκριμένων σάιτ, στις οποίες είναι παραπάνω από προφανές ότι έχει χρησιμοποιηθεί Photoshop. Το BuzzFeed είχε αποκαλύψει, από το 2016 ακόμη, πως είναι συνηθισμένο για fashion brands με ασαφή background να κλέβουν εικόνες από το ίντερνετ προκειμένου να πουλήσουν ρούχα που τις περισσότερες φορές αποδεικνύονται κατώτερα των προσδοκιών.

Οι φωτογραφίες με τις πιτζάμες, δε, φαίνεται να είναι «κολάζ» σωμάτων και προσώπων μοντέλων από άλλες διαφημίσεις, με μια εταιρία - Yandee- να έχει ήδη αναγνωρίσει τα μοντέλα της, καλώντας να τις κατεβάσουν αλλά χωρίς αποτέλεσμα.  

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους πως τα προϊόντα μπορεί να μην έχουν την καλύτερη ποιότητα και πως οι επιστροφές ίσως είναι δύσκολες», λέει ο Νιλ Σόντερς, διευθυντής του GlobalData. 

Πηγή: Sigmalive