Το Nissan Patrol γιορτάζει τα 70 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του

Τo Patrol, το θρυλικό τετρακίνητο μοντέλο της Nissan γιορτάζει τα 70α «γενέθλιά» του. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1951, έχοντας έναν εξακύλινδρο, σε σειρά, κινητήρα 3,7 λίτρων, που απέδιδε 56 kW με «part-time» τετρακίνηση, μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Η δεύτερη γενιά G60, κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως Datsun Patrol με κινητήρα 4.0 λίτρων εξακύλινδρο, σε σειρά, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 92 kW και ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις soft-top, wagon ή καμπίνα με σασί. Έμεινε αμετάβλητο για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ.

Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα. Το μοντέλο ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 81kW ισχύος και 255Nm ροπής.

Η πέμπτη γενιά GU του Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης, που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel 2,8 λίτρων, ο οποίος διέθετε πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler ή από τον ανανεωμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3,0 λίτρων turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, παράγοντας 185kW και 420Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.

Με την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον κινητήρα βενζίνης 5,6 λίτρων V8, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης, με υδραυλικό έλεγχο.

Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ