Του Άρη Γαλανόπουλου

Κατευνθήκαμε βόρεια από το Παρίσι, στην περιοχή Σαντιγί, μια τοποθεσία με εξαιρετικές υποδομές, περιτριγυρισμένη από δάσος, για να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε το νέο DS 4. Σε μια διαδρομή σχεδόν 150 χλμ. αντιληφθήκαμε την εξαιρετική ακαμψία και την αξιοπιστία που προσφέρει η νέα πλατφόρμα EMP2 στην οποία βασίζεται το γαλλικό μοντέλο.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι 4,40 μ. μήκος, 1,83 μ. πλάτος, 1,47 μ. ύψος, διαθέτει μεγάλους τροχούς συνολικής διαμέτρου 720 χιλιοστών (με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ίντσες και τις 19 ίντσες να είναι βασικός εξοπλισμός των περισσότερων εκδόσεων) και υψηλή απόσταση από το έδαφος, ενώ η σιλουέτα είναι μοναδική στην κατηγορία με αναλογίες που δεν έχουμε ξαναδεί.

Το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από τη νέα φωτιστική «υπογραφή». Οι πολύ λεπτοί προβολείς με το σύστημα φώτων DS Matrix LED Vision συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης που ακολουθεί κατά την περιστροφή του τιμονιού. Το σύστημα αυτό συμπληρώνεται με τα φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν (ολόκληρο το σύστημα περιλαμβάνει 150 LEDs). Τα DS Wings συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα, ενώ ανάλογα με την έκδοση, αυτά αποτελούνται από δύο μέρη με μοτίβα που προσομοιάζουν με διαμαντένια άκρα τονίζοντας την αίσθηση της 3D μάσκας. Η σιλουέτα του αυτοκινήτου παρουσιάζεται ακόμα πιο δυναμική, χάρη στο μακρύ καπό πάνω από τα φωτιστικά. Οι αναδυόμενες λαβές της πόρτας έρχονται σε πλήρη αρμονία με τις γλυπτές πλευρικές επιφάνειες.

Στην καμπίνα του, το DS 4 επιδεικνύει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κορυφαία εργονομία, με κάθε μέρος να είναι ενσωματωμένο διαισθητικά τόσο για την άριστη λειτουργία όσο και για την εντυπωσιακή εμφάνιση.

Στην καμπίνα εντυπωσιάζει ο ψηφιακός πίνακας με την κορυφαία εργονομία.

Το DS 4 προσφέρει την plug-in υβριδική τεχνολογία από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (225 ίππους και αυτονομία έως 55 χιλιόμετρα σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος. Ενα σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας νέας γενιάς, συστήματα υποβοήθησης οδηγού που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία Premium C και ένα καινοτόμο σύστημα «επαυξημένης» προβολής πληροφοριών κάνουν το DS 4 να ξεχωρίζει.

Με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic και PureTech 225 Automatic, και μία πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130 Automatic Diesel, οι εκδόσεις του DS 4 προσφέρονται με κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το πετρελαιοκίνητο, 5,9 λίτρα/100 χλμ. για το βενζινοκίνητο (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 g/km και 135 g/km αντίστοιχα, στοιχεία τα οποία είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

Υψηλές επιδόσεις

Η plug-in υβριδική έκδοση του DS 4, το DS 4 E-TENSE 225 κληρονομεί την τεχνογνωσία από την DS Performance με τους τέσσερις τίτλους στη Formula E (οδηγών και ομάδων) το 2019 και το 2020.

Οι υψηλές επιδόσεις και η απόδοση της συγκεκριμένης μονάδας προκύπτουν από τον 4κύλινδρο κινητήρα PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με νέα μπαταρία 12,4 kWh, με τη χρήση του οποίου το μοντέλο έχει αυτονομία σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και 55 χιλιόμετρα (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Η ροπή των 360 Nm επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και την κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 29 g/km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Μέχρι το 2024 το DS 4 θα είναι διαθέσιμο και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.

Πηγή: skai.gr