Του Άρη Γαλανόπουλου

Ανοδική πορεία στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων κατά 36% με 82.000 ταξινομήσεις τους πρώτους 9 μήνες του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), Δημήτρης Πάτσιος, μας βάζει στο κλίμα της αγοράς και των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων.

«Το κλίμα είναι θετικό για την αγορά και την οικονομία και η ζήτηση αυξημένη σε σχέση με το 2020, στη διάρκεια του οποίου είχαν ταξινομηθεί 81.000 καινούργια αυτοκίνητα. Εκτιμούμε ότι το 2021 θα ξεπεράσουμε τις 100.000 ταξινομήσεις και θα πλησιάσουμε τις πωλήσεις του 2019 (114.100 αυτοκίνητα). Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό, καθώς στην αρχή του 2021 που διανύουμε, μεσολάβησε lockdown τεσσάρων μηνών.

Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων υφίστανται ζητήματα καθυστέρησης. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο ζήτημα, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών (chips), που περιορίζει την παραγωγή αυτοκινήτων και ενδεχομένως να συνεχιστεί το πρώτο εξάμηνο του 2022. Θα πρέπει να συστήσουμε, σε όσους θέλουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο να κάνουν την απαραίτητη έρευνα αγοράς και να μην καθυστερούν την παραγγελία, ώστε ο χρόνος «να μετράει» για την παράδοση.

Απόλυτη πρόοδο έχουμε και στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (αμιγώς ηλεκτρικών ή plug in υβριδικών), με το ποσοστό ταξινομήσεων στο έτος να φθάνει περίπου στο 6%, όταν πριν ένα χρόνο ήταν μόλις 2%. Όλα αυτά βέβαια, όταν το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη φθάνει το 15% του συνόλου των ταξινομήσεων.
Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Είναι σαφές ότι αυτή η τεχνολογία εξυπηρετεί τον καταναλωτή ως προς την κατανάλωση και την απόδοση κατά την οδήγηση. Ταυτόχρονα έχουμε υποχώρηση του diesel (σε ποσοστά 25-30%), ενώ για τα ηλεκτρικά ταξί, θα θέλαμε η ανταπόκριση να είναι μεγαλύτερη, αν και ενέργειες του Υπ. Περιβάλλοντος που είναι σε εξέλιξη θα φέρουν σημαντική πρόοδο».

Πηγή: skai.gr