Του Άρη Γαλανόπουλου

Η Mustang Mach-E είναι η νέα, αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της Ford και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικό.

Εδώ και λίγες ημέρες, οι πρώτες Ford Mustang Mach-E της Ford Ευρώπης βρέθηκαν στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε. Κινηθήκαμε στους δρόμους της Αθηναϊκής Ριβιέρας αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους.

Υπάρχουν δύο εκδόσεις Mustang Mach-E: μία με κίνηση στους πίσω τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα και μία τετρακίνητη με δύο ηλεκτρομοτέρ, προσφέροντας επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 σε 3,7 sec. Από πλευράς μπαταριών, υπάρχουν κι εκεί δύο επιλογές: η 98 kWh extended-range (ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα 88 kWh) και η 75 kWh (ω.α.ι. 68 kWh).

Η νέα Ford Mustang Mach-E βασίζεται σε πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από τη Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως προς όφελος των επιδόσεων τόσο τη βελτιωμένη κατανομή βάρους όσο και την αμεσότητα στην παροχή ροπής που προσφέρει σήμερα ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα, που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε έναν πρόσθετο στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση:

• Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα.

• Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων με τη standard-range μπαταρία, 351 ίππους με την μπαταρία extended-range και ροπή 580 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα.

• Η Mustang Mach-E First Edition (αναμένεται σύντομα και στην ελληνική αγορά) με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στον βασικό εξοπλισμό της αποδίδει 351 ίππους, ροπή 580 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα.

Τα αποδοτικά συστήματα κίνησης προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 610 km (πρωτόκολλο WLTP) για τη Mustang Mach-E με πίσω κίνηση, και μέχρι 540 km για την τετρακίνητη Mustang Mach-E και την έκδοση First Edition.

Η συμβατότητα για ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) προσφέρεται στάνταρ. Οταν φορτίζεται με ισχύ έως 150 kW σε ένα φορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, η πισωκίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία ανακτά κατά μέσον όρο αυτονομία 119 km με περίπου 10 λεπτά φόρτισης.

Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία και τα μοντέλα First Edition θα μπορούν να προσθέσουν κατά μέσον όρο αυτονομία 107 km με φόρτιση περίπου 10 λεπτών. Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις με extended-range μπαταρία ανακτούν ενέργεια για την πλήρωση του συσσωρευτή από το 10% στο 80% μέσα σε 45 λεπτά.

Πηγή: skai.gr