Η Mustang Mach-e φέρνει το μέλλον, σήμερα

Ένας θρύλος επαναπροσδιορίζεται. Αυτή τη φορά ηλεκτρικά, ακολουθώντας το πρόσταγμα της εποχής. Ο λόγος για τh Mustang Mach-e, η οποία συνδυάζει την τεχνολογία του μέλλοντος και το βαρύ όνομα, φέρνοντας το μέλλον σήμερα.

Η διαδρομή του θρύλου ξεκινάει το 1964 όταν η Mustang έγινε το παγκόσμιο best-seller των sports coupé αυτοκινήτων. Ο Richard Parry-Jones, πρώην επικεφαλής του τεχνικού τμήματος, δεν αποτέλεσε μόνο τον πρωτεργάτη στην καταξίωση των Focus, Ka, Puma και Fiesta, αλλά αποτέλεσε φωτεινό παράδειγμα και δάσκαλος χιλιάδων μηχανικών που κατάφεραν μέσα από τις γνώσεις του να πάνε ένα βήμα εμπρός. Ενας από αυτούς είναι ο Matthias Tonn, που κατάφερε μέσα από την δουλειά του να κάνει τη Mustang Mach-E ένα ξεχωριστό οδηγικά αυτοκίνητο. Όχι μόνο με ιδιαίτερη εμφάνιση, αλλά και αισθητικά. Από τότε τα χρόνια πέρασαν και η νέα εποχή επιτάσσει την ηλεκτροκίνηση να μπαίνει στη ζωή μας. Έτσι και έγινε με το θρυλικό μοντέλο, όπου η Ford για πρώτη φορά μετά από 55 χρόνια, φέρνει την Mustang Mach-E στην νέα εποχή. Πλήρως ηλεκτρική, με προσωπικότητα ενός SUV, παρέχει αίσθηση ελευθερίας, επιδόσεις και σχεδιασμό που πάει την αυτοκίνηση σε έλλο επίπεδο. Οι 351 ίπποι και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει έως τα 610 χιλιόμετρα (WLTP) σίγουρα το κάνει να ξεχωρίζει από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Η πρώτη επαφή με το μοντέλο έγινε στην Αθήνα. Η εξωτερική εμφάνιση της νέας Mustang Mach-E από την πρώτη στιγμή της επαφής μας, αποτέλεσε σημείο αναφοράς, καθώς διαπιστώσαμε ότι κατάφερε να συνδυάσει την παραδοσιακή ταυτότητα της εταιρείας με το σύγχρονο ντιζάιν. Διαθέτει πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα «νεύρα» στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς επίσης και το σήμα κατατεθέν του εμβληματικού μοντέλου της Ford, που φυσικά δεν είναι άλλο από τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού.

Το αεροδυναμικό προφίλ τονίστηκε από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών και λαβών στις πόρτες, καθώς και από την κυρτή σχεδίαση της οροφής, προδίδοντας με αυτόν τον τρόπο μία ρευστή, σύγχρονη εμφάνιση, που εντυπωσιάζει. Επιβλητικό στο πέρασμά του κατά την διάρκεια της οδήγησής μας μέχρι το Σούνιο κατάφερε να κλέψει ματιές και συναισθήματα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του.

Εκεί που πραγματικά νοιώθεις ότι έχει ιδιαίτερο μοντέλο είναι το εσωτερικό, όπου οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα πιο φουτουριστικό και high-tech εσωτερικό με μία πιο μίνιμαλ σχεδίαση, σύμφωνη με τις τελευταίες τάσεις και επιθυμίες των καταναλωτών. Δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα η νέα οθόνη των 15.5'' σε κάθετη διάταξη, που δύσκολα συναντάς τόσο μεγάλη σε σύγχρονο αυτοκίνητο, καθώς και o πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2'' με νέες γραφικές απεικονίσεις. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen απόδοσης 560 Watt δεν μας άφησε αδιάφορους προσδίδοντας τέλεια ακουστική.

Αν και το αυτοκίνητο που παραλάβαμε ήταν πλήρως φορτισμένο, εντούτοις μάθαμε από τους υπευθύνους της Ford ότι η νέα Mustang Mach-E με την μπαταρία Extended Range και κίνηση στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζει με μία φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 610 χιλιόμετρα που μεγαλώνει όσο κινούμαστε στην πόλη. Στην δοκιμαστική οδήγηση μέχρι το Σούνιο διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση παρέμεινε χαμηλά, κοντά στις 18KWh και στα κομμάτια που επιλέξαμε γρήγορη οδήγηση αυτή δεν ξεπέρασε τις 20KWh. Είναι εξοπλισμένη με ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

O μέγιστος ρυθμός φόρτισης πραγματοποιείται σε φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε η Mustang Mach-E να προσθέσει επιπλέον 119 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ για την φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range). Επίσης, με τη βοήθεια της εφαρμογής Ford Pass είχαμε απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες του αυτοκινήτου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα, ενώ αυτονόητα οι πισωκίνητες έναν στον πίσω άξονα. Η βασική έκδοση του Mach-E (πισωκίνητη με τη μικρή μπαταρία) αποδίδει 269 ίππους και 43,9 kgm ροπής, με αυτονομία (κατά WLTP) 440 χιλιόμετρα. Για τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 6,9" και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα. Η αντίστοιχη έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία διαθέτει ιπποδύναμη 294 ίππων παρόμοια ροπή, είναι ελάχιστα πιο αργή καθώς από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 7" και προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 610 χιλιομέτρων. Η βασική τετρακίνητη Mach-E έχει την ίδια ιπποδύναμη (269 ίππους) αλλά περισσότερη ροπή (59,3 kgm). Κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 6,3" και έχει αυτονομία (πάντα κατά WLTP) 400 χιλιόμετρα. Υπάρχει επίσης και η έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία που αποδίδει 351 ίππους έχει 59,3 kgm ροπής, χρειάζεται 5,8" για να φθάσει από την στάση στα 100 χλμ/ώρα, έχοντας αυτονομία 540 χιλιομέτρων.

Το νέο μοντέλο κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης κατάφερε να δείξει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα όλες τις χάρες του. Δυνατό, σταθερό παρά τον έντονο πλάγιο αέρα που είχαμε καθόλη την διάρκεια του test drive, με χαμηλή ενεργειακά κατανάλωση, με καλά φρένα, μεγάλη αυτονομία και προπάντων με τεχνολογία που έρχεται από το μέλλον, δεν άφησε στιγμή να περάσει από το μυαλό μας ότι δεν ανήκει στην κατηγορία των supercar. Με άνετους χώρους, τέλεια συναρμογή και με ανώτερο επίπεδο υλικών, με καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα, με επιδόσεις που σε καθηλώνουν και προπάντων με νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί την νέα τάση, κατάφερε να μας κερδίσει από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο. Η φθηνότερη έκδοση του μοντέλου ξεκινάει από τα 51. 587 ευρώ με επιδότηση. Τιμή που σίγουρα είναι δελεαστική και θεωρούμε ότι θα κερδίσει αρκετά μεγάλο μερίδιο από την ελληνική αγορά, καθώς προσφέρει πολύ περισσότερα από αυτά που δίνει κάποιος για να την αποκτήσει...

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ