Μειωμένες θερμίδες στα προϊόντα που διατίθενται στις ΗΠΑ

Η εθελοντική προσπάθεια που κατέβαλαν οι μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών στον κόσμο να μειώσουν κατά δισεκατομμύρια θερμίδες τη θερμιδική αξία των προϊόντων που διαθέτουν στην αμερικανική αγορά, με στόχο την καταπολέμηση της "επιδημίας" της παχυσαρκίας, ξεπέρασε κατά πολύ τον πενταετή στόχο της, σύμφωνα με το πόρισμα ανεξάρτητης έκθεσης που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Τον Μάιο 2010, 16 από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών--από την Coca Cola ως την Kraft Foods--δεσμεύτηκαν να αφαιρέσουν ένα τρισεκατομμύριο θερμίδες από τα προϊόντα τους που διατίθενται στην αμερικανική αγορά μέχρι το 2012 και 1,5 τρισεκατομμύριο μέχρι το 2015 σε σύγκριση με τον αρχικό στόχο για το 2007. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στο Τσάπελ Χιλ (UNC) σε έκθεσή τους αναφέρουν ότι από το 2012 οι εταιρείες αυτές πούλησαν προϊόντα με 6,4 τρισεκατομμύρια λιγότερες θερμίδες.

Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες που συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή είναι και οι: Bumble Bee Foods, Campbell Soup Co, ConAgra Foods, General Mills, Hillshire Brands, Kellogg Co, Mars, McCormick & Company, Nestle USA, Post Foods, the Hershey Company, J.M. Smucker και Unilever.

Οι 16 αυτές εταιρείες πούλησαν προϊόντα με συνολικές θερμίδες 60,4 τρισεκατομμύρια το 2007--δηλαδή το 36% των συνολικών θερμίδων που περιέχονται σε συσκευασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά (δημητριακά, σούπες σε κονσέρβα, χυμοί, αναψυκτικά με ζάχαρη, γλυκίσματα και άλλα), που πουλήθηκαν εκείνο τον χρόνο. Το 2012 τα προϊόντα που πούλησαν περιείχαν 54 τρισεκατομμύρια θερμίδες.

Ο ερευνητής σε θέματα δημόσιας υγείας του UNC Μπάρι Πόπκιν και η ομάδα του διαπίστωσαν ότι οι εταιρείες αναψυκτικών παρασκευάζουν περισσότερα προϊόντα που περιέχουν τόσο ζάχαρη όσο και τεχνητές γλυκαντικές ουσίες κι επομένως έχουν λιγότερες θερμίδες από τα αναψυκτικά μόνο με ζάχαρη.

Οι Αμερικανοί καταναλώνουν κατά μέσο όρο 300 θερμίδες την ημέρα περισσότερες απ΄ό,τι το 1985 και 600 σε σχέση με το 1970, σύμφωνα με έκθεση του 2012 του Trust for America's Health, μίας αμερικανικής ΜΚΟ.

Σύμφωνα με τα Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών στις ΗΠΑ, το 35,7% των αμερικανών ενηλίκων είναι παχύσαρκοι (δηλαδή έχουν δείκτη μάζας σώματος άνω του 30), ενώ στην κατηγορία των παιδιών το ποσοστό της παχυσαρκίας ανέρχεται σε 14,9% σε σχέση με 15,2% που ήταν το 2003.

Ταυτόχρονα στη Βρετανία, συστάθηκε μία ομάδα εκστρατείας με στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη των τροφίμων και ποτών και την καταπολέμηση, όχι μόνο της παχυσαρκίας, αλλά και του συχνά συνδεόμενου με αυτήν διαβήτη στη χώρα.

Σύμφωνα με το BBC,
η Action on Sugar είναι η ομάδα που συγκροτήθηκε από τα ίδια πρόσωπα που απαρτίζουν την ομάδα Consensus Action on Salt and Health (Cash), η οποία τη δεκαετία του 90 διεξήγαγε εκστρατεία για τη μείωση στην πρόσληψη αλατιού.

Η οργάνωση στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφύγουν την "κρυμμένη ζάχαρη" και να πείσει τις παρασκευάστριες εταιρείες να μειώσουν την ποσότητά της σε βάθος χρόνου. Η ομάδα, η οποία θεωρεί ότι είναι εφικτή μία μείωση 20% με 30% σε διάστημα τριών με πέντε χρόνων, αναφέρει ενδεικτικά μία σειρά τροφίμων καθημερινής κατανάλωσης που περιέχουν "κρυμμένη ζάχαρη" όπως εμφιαλωμένο νερό με γεύση, γιαούρτι, κέτσαπ, έτοιμα γεύματα, ισοτονικά ποτά και ψωμί.
Πηγή: Πηγή: ΑΜΠΕ