Πόσες φορές έχεις κάτσει στο γραφείο και έχεις πει ότι θα συγκεντρωθείς μόνο σε ένα πράγμα αλλά τα απανωτά μηνύματα στο κινητό σου σού αποσπούν την προσοχή; Ή πόσο συχνά σού έχει τύχει να βάλεις ηλεκτρική σκούπα και ξαφνικά σκέφτεσαι ότι πρέπει οπωσδήποτε να καθαρίσεις το ακατάστατο δωμάτιο με αποτέλεσμα να προσπαθείς να κάνεις και τα δυο συγχρόνως;

Νομίζω πως όλες μας έχουμε βρεθεί σε παρόμοια κατάσταση όπου προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα ταυτόχρονα στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο, παντού. Ωστόσο, υπάρχει ένα μυστικό που θα σε βοηθήσει να συγκεντρώνεσαι και να παραμένεις συγκεντρωμένη σε ένα task για περισσότερη ώρα. Λέγεται διαλογισμός.

Διαλογισμός

Έχει πολλά οφέλη και είναι ευεργετικός σε ποικίλες καταστάσεις. Πολυάριθμες έρευνες δείχνουν ότι ο διαλογισμός μειώνει το στρες και την αγωνία, βοηθά στην καλύτερη διαχείριση των συναισθημάτων και των ορμών, ενισχύει την έμφασή μας στο παρόν, αυξάνει την ηρεμία και τη γαλήνη, αλλά και βελτιώνει την εστίαση και συγκέντρωσή μας.

Σκέψου ότι ο διαλογισμός είναι σαν την άσκηση με βάρη. Όπως κάνεις βάρη για να γυμνάζεις και να διατηρείς τους μύες του σώματός σου σε καλή κατάσταση, έτσι και ο διαλογισμός είναι μια μέθοδος για να γυμνάζεις και να διατηρείς τον εγκέφαλό σου υγιή. Έχει τη δυνατότητα να αλλάζει την δομή του εγκεφάλου μας μεγαλώνοντας το πάχος του προμετωπιαίου φλοιού με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η ικανότητα εστίασής μας.

Εστιάζοντας στη παρούσα στιγμή αποβάλλοντας σκέψεις και συναισθήματα, βοηθάμε τον εγκέφαλο να παραμένει συγκεντρωμένος σε ένα πράγμα ακόμη και όταν αυτό γίνεται επαναλαμβανόμενο και βαρετό. Το Headspace, υποστηρίζει ότι ο διαλογισμός σε βοηθά να γίνεσαι πιο συνειδητοποιημένος στις σκέψεις σου έτσι ώστε να καταλαβαίνεις πότε αποσπάται η προσοχή σου.

Όπως καθετί που μαθαίνουμε χρειάζεται εξάσκηση και χρόνο, έτσι και ο διαλογισμός δεν είναι κάτι που μαθαίνεται και τελειοποιείται από τη μια μέρα στην άλλη (δυστυχώς). Παρακάτω θα βρεις 5 tips που θα σε βοηθήσουν να εντάξεις το διαλογισμό στην καθημερινότητά σου και να πάρεις όσα περισσότερα θετικά οφέλη μπορείς.

Δοκίμασε διαφορετικούς τύπους διαλογισμού

Υπάρχει μια λανθασμένη πεποίθηση ότι για να κάνεις διαλογισμό χρειάζεται να καθίσεις οκλαδόν με κλειστά τα μάτια για αρκετή ώρα. Παρόλο που αυτό είναι μια εκδοχή διαλογισμού υπάρχουν διαφορετικά είδη που μπορείς να δοκιμάσεις και από τα οποία θα επιλέξεις αυτό που ταιριάζει καλύτερα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου. Για παράδειγμα, κάποιος που προτιμά να παραμείνει στατικός μπορεί να επιλέξει το mindfulness mediation όπου παρατηρεί τις σκέψεις καθώς αυτές περνούν από το μυαλό του χωρίς να ασκεί κριτική δίνοντας έμφαση στην αναπνοή. Άλλοι που προτιμούν την κίνηση μπορούν να δοκιμάσουν το walking meditation όπου παρατηρούν την κάθε κίνησή τους καθώς περπατούν στο δωμάτιό τους ή στη φύση.

Ξεκίνα αργά

Όπως προαναφέραμε ο διαλογισμός χρειάζεται τακτική εξάσκηση προκειμένου να επωφεληθούμε από αυτόν. Έρευνες δείχνουν ότι ο καθημερινός διαλογισμός μπορεί να μειώσει το στρες μέσα σε 10 ημέρες. Ωστόσο, επειδή συχνά είναι δύσκολο να ξεκινήσεις κατευθείαν κάνοντας καθημερινά διαλογισμό είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε σιγά σιγά. Κάνοντας 3 με 5 λεπτά μερικές ημέρες την εβδομάδα είναι μια καλή αρχή για να γίνει συνήθεια. Εάν σου είναι δύσκολο, μπορείς να ξεκινήσει εντάσσοντάς τον στις καθημερινές σου δραστηριότητες όπως τη βόλτα, το φαγητό, ή τη μετακίνησή σου. Ακόμη και λίγες αναπνοές την ώρα που επιθυμείς να συγκεντρωθείς είναι αρκετές για να το συνηθίσεις.

Επικεντρώσου στην αναπνοή σου

Αρχίζοντας από την έμφαση στην αναπνοή είναι ένα πολύ καλό ξεκίνημα για να βελτιώσεις την εστίασή σου. Η μέθοδος των 16 δευτερολέπτων, γνωστή και ως box breathing, χρησιμοποιείται από μαθητές σχολείου, μέχρι αστυνομικούς και στρατιώτες και βοηθά στη συγκέντρωση όταν αυτή είναι απαραίτητη. Για να δοκιμάσεις τη μέθοδο, είσπνευσε από τη μύτη για 4 δευτερόλεπτα, κράτα την αναπνοή σου για 4 δευτερόλεπτα, έκπνευσε για 4 δευτερόλεπτα και κράτα την ξανά για άλλα 4. Δοκίμασε αυτήν την άσκηση όποτε θέλεις να συγκεντρωθείς αλλά και όταν επιθυμείς να μειώσεις το στρες, τις σκέψεις και τη δυσφορία που νιώθεις.

Ένταξέ τον στην πρωινή σου ρουτίνα

Εξασκώντας τον διαλογισμό κάθε πρωί, μπαίνεις σε καλύτερο mindset για όλη την υπόλοιπη μέρα. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να καταφέρεις να διαλογίζεσαι πρώτο πράγμα κάθε πρωί. Επειδή είναι εύκολο να μπεις στο τρυπάκι να αναρωτηθείς αν πρέπει να κάνεις ή όχι, είναι καλό να το θέσεις ως προτεραιότητα στην καθημερινή πρωινή σου ρουτίνα. Έτσι θα βλέπεις τη μέρα σου να ξετυλίγεται με σκοπό, παρουσία και πάθος.

Δοκίμασε ένα application

Σίγουρα δεν απαιτείται να έχεις ένα application για να κάνεις διαλογισμό, αλλά μπορεί να σου φανεί χρήσιμη η καθοδήγηση όταν είσαι ακόμη αρχάριος. Το Headspace προσωπικά με έχει βοηθήσει να εντάξω τον διαλογισμό στη ζωή μου με τα σύντομα meditation classes που έχει για κάθε κατάσταση από άγχος και ανυπομονησία μέχρι προετοιμασία για μια δύσκολη συζήτηση, μια συνέντευξη, μια παρουσίαση, την αλλαγή, το σαββατοκύριακο κλπ. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά διαφορετικά applications και πηγές online για να δοκιμάσεις και να βρεις το είδος διαλογισμού που σε βοηθά να συγκεντρώνεσαι καλύτερα.

Διαβάστε ακόμα:

5 tips για να ενυδατώσεις την επιδερμίδα σου επαρκώς

4 προσιτές λύσεις διακόσμησης που προτείνουν οι interior designers

Πηγή: savoir ville