Του Γιώργου Δασιόπουλου

Αποχαιρετώντας με περισσό ζήλο το δυστοπικό 2020 και όπως οι πλανόδιοι γελωτοποιοί που παρακολουθούν εκστασιασμένοι τον χορό του Θανάτου στον λόφο στην "Έβδομη Σφραγίδα", αναμένουμε το ελπιδοφόρο(;) 2021. Τον μαγικό αριμθμό 41 (20=21=41). Το 4 συμβολίζει στον χριστιανισμό τα τέσσερα Ευαγγέλια που γράφτηκαν από τέσσερις διαφορετικούς, τον Ματθαίο, τον Μάρκο, τον Λουκά και τον Ιωάννη. Στην μουσική υπάρχει το τετράχορδο, το οποίο είναι η βάση όλου του συστήματος της αρχαιοελληνικής μουσικής. Το 1 συμβολίζει τον Μονοθεϊσμό, συμβολίζει την Ημέρα 1 που "Εγένετο Φως...", επομένως το 2021 προβάλλει ως η Ευαγγελική χρονιά που θα γεννηθεί το Φως.

Η είδηση που συγκλονίζει είναι πως ο Ίμρε Κάτσενμπαχ της "Αθλητικής Κυριακής" των παιδικών μας χρόνων, είναι νεκρός. Ή καλύτερα, αποδείχτηκε πως είναι νεκρός, διότι ο Κάτσενμπαχ ήταν νεκρός από το 2009 και μόλις πρίν από λίγες ημέρες εντοπίστηκε ότι απόμεινε από τον σκελετό του... Ήταν Ούγγρος ποδοσφαιριστής, βιρτουόζος της μπάλας, έκανε αίσθηση στο σύντομο πέρασμα του από το ελληνικό ποδόσφαιρο, μάγεψε με τις μικρομεσαίες ομάδες του Απόλλωνα Αθηνών (τότε) και του Ολυμπιακού Βόλου από το 1990 μέχρι το 1996. Ο Ίμρε Κάτσενμπαχ δολοφονήθηκε, εξαιτίας της εμπλοκής του σε οικονομικό σκάνδαλο εκατομμυρίων. Σαν από μέλος της Δυναστείας των Αρπάντ, έπαιρνε την μπάλα στα πόδια και εφορμούσε κατά μέτωπο, όπως ο δύσμοιρος ουγγρικός στρατός εναντίον των Μογγόλων το 1241. Έζησε αμυνόμενος και δολοφονήθηκε όπως ο Βασιλιάς Λαδίσλαος Δ'.

Στρατευμένος και κυνηγημένος από την ίδια του την αυτοδιάθεση του νυμφώνος του Τάγματος του Αγίου Γεωργίου, με μια περισπουδασμένη ανατολή στα μάτια του, με τον αφρό της λιτανείας στο μυαλό του, περιφέρεται χαμένος και δίχως- φευ- φευγιό προς την Πιτυούσα. Το πρώτο μέλημα του, ήταν να αγκαλιάσει με θέρμη και να φιλήσει παθιασμένα τον ιστορικό βράχο, ελπίζοντας αυτό να του φέρει μια καλύτερη τύχη. Καλύτερη τύχη; Με τούτον τον κτιριοδομικό κανονισμό ποια γοργόνα θα τολμήσει να πλησιάσει κοντά στον βράχο; Γύρω από τον γυμνό και τραχύ βράχο, πετούσαν πτηνοειδή κερκόπορτες επάνω από το κεφάλι του Ίμρε Κάτσενμπαχ. Οι θέσεις ήταν αριθμημένες, την ίδια στιγμή που εξέταζε το ενδεχόμενο να προσβάλλει την διαδικασία ως παράνομη και καταχρηστική, αλλά ύστερα από κεκτημένη και τεχνογνωστική σκέψη απέρριψε την πρόθεση του. Έτσι, όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει ο Μεγάλος Διάλογος, που θα περιελάμβανε, σύμφωνα με το χειροποίητο Καταστατικό, θέσεις και απόψεις από όλες τις φιλοσοφικές θεωρίες, τα θρησκευτικά ζητήματα και την αέναη κλωθογυρισμένη υποδαυλιζόμενη σχέση μεταξύ των δύο φύλων.

Ενθυμούμαι την πρώτη φορά που τον είδα να εκτελεί τις συνταγές του από τα 30 μέτρα. Εικόνες ασύνδετες και μέγαιρες με κύκλωσαν, ακούγοντας τον φρικιαστικό ρυθμό της ουγγρικής βιόλας, στασιμοπληθωρισμός σφετεριστικών χρωμοσωμάτων επί της αρχής της αβεβαιότητας, ας κουβαλήσουμε τους αμφορείς στην πλάτη μας, μέσω της ερυθρόμορφης τεχνικής. Τυφλοί και άποροι, προς την Ιερουσαλήμ με τα γυμνά πόδια περπατώντας πάνω σε καταλυτική επιφάνεια, μη πορώδη στερεά, όπως η επιφάνεια ενός μεταλλικού φύλλου. Φωταγωγήθηκε εορταστικά μεταλλαγμένο με την αναπόδραστη βενετική παράδοση φορμαλισμένη ύπο της σκανδιναβικής μυθολογίας και απολαμβάνουμε τα κάλλη της θεάς των πνιγμένων, τη Ράν, την κακόκεφη και ύπουλη θεά των θαλασσών και των νερών. Φαιδρή Παλιγγενεσία! Ο Ίμρε Κάτσενμπαχ είναι νεκρός.