Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια θα συνεχιστεί τουλάχιστον για τις επόμενες δεκαετίες αναφέρει στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson Shipbrokers.

Ο οίκος τονίζει ότι η «πανδημία μας οδήγησε να προσαρμόσουμε τον τρόπο που κάνουμε τα πράγματα, με αποτέλεσμα λιγότερα άτομα να ταξιδεύουν μέσω αεροπλάνων, τρένων και αυτοκινήτων για εργασία και αναψυχή, οδηγώντας σε μείωση της ζήτησης πετρελαίου». Σύμφωνα με τον Gibson, «αναμένεται ότι μόλις επιστρέψουμε σε ό, τι αποκαλούμε «κανονικότητα», η συνολική ζήτηση για πετρέλαιο θα έχει αλλάξει, για πάντα. Έχουμε φτάσει στη μέγιστη ζήτηση πετρελαίου; Θα υπάρξει σταδιακή μείωση της ζήτησης πετρελαίου; Η πίεση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής είναι πιθανό να συνεχιστεί αμείωτη, ειδικά εφόσον ο Πρόεδρος Μπάιντεν έχει δεσμευτεί ότι οι ΗΠΑ θα μειώσουν κατά το ήμισυ τις εκπομπές CO2 έως το 2030. Το πώς θα αλλάξει η ζήτηση σε όλο τον κόσμο θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες. Επί του παρόντος, οι «μεγάλες εταιρείες πετρελαίου» στην πραγματικότητα διαθέτουν μόνο περίπου το 12% των αποθεμάτων πετρελαίου, σε σύγκριση με περίπου το 66% των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου που βρίσκονται στα χέρια των Εθνικών Εταιρειών Πετρελαίου (ΕΕΠ) όπως η Aramco της Σαουδικής Αραβίας, η Rosneft της Ρωσίας ή η Pemex του Μεξικού. Άλλες ανεξάρτητες εταιρείες πετρελαίου έχουν το υπόλοιπο 22% της «πίτας». Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν οι μεγάλες εταιρείες δεσμεύονται για «καθαρή ενέργεια», η επιρροή τους είναι μικρότερη από ό,τι στο παρελθόν. «Φαίνεται ότι οι ΕΕΠ θα έχουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο στην επιρροή του μελλοντικού εφοδιασμού. Για τα κράτη που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο, φαίνεται ότι το κίνητρο για μείωση της παραγωγής είναι χαμηλό». 

Ο ναυλομεσιτικός οίκος πρόσθεσε ότι «θα υπάρχει επίσης το ζήτημα της ανάγκης. Ακόμα κι αν ο κόσμος κατάφερνε να ηλεκτροδοτήσει τις μεταφορές αυτοκινήτων και τρένων, θα είναι πολύ πιο δύσκολο να τροφοδοτηθούν πλοία (και αεροπλάνα) με οτιδήποτε άλλο εκτός από πετρελαϊκά προϊόντα. Ομοίως, υπάρχουν οι μαζικές βιομηχανίες πλαστικών, χημικών, λιπασμάτων και υφασμάτων που εξαρτώνται από προϊόντα που προέρχονται από το πετρέλαιο. Έτσι, η συνολική «πρασινοποίηση» της παγκόσμιας οικονομίας φαίνεται να επικεντρώνεται επί του παρόντος στους τομείς της ενέργειας και των μεταφορών οι οποίοι είναι ευκολότεροι. Ένας συνδυασμός ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει ότι το πετρέλαιο αντιμετωπίζει ανταγωνισμό στις μεταφορές και στις βιομηχανικές αγορές - κάτι που στην πράξη δεν έχει συμβεί ποτέ παλαιότερα. «Το πετρέλαιο έχει διαμορφώσει το σύγχρονο κόσμο στον οποίο ζούμε, η εύρεση ενός αντικαταστάτη για τον μαύρο χρυσό και τα πολλά πράγματα που μπορεί να προσφέρει θα είναι μια δύσκολη διαδικασία. «Αυτή η διαδικασία φαίνεται τώρα να κερδίζει δυναμική, αλλά, παρόλα αυτά, οι μεγάλες αλλαγές είναι τουλάχιστον μια γενιά μακριά. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει συνεχής ζήτηση για πετρελαιοφόρα, πετρελαϊκά προϊόντα και  δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών  προϊόντων για τις επόμενες δεκαετίες, ακόμη και αν η βιομηχανία πρέπει να ζήσει με τη μείωση της απόλυτης ζήτησης σε κάποιο σημείο», κατέληξε ο Gibson.
 

Πηγή: skai.gr