Μήπως έχεις κουραστεί να νιώθεις κούραση; Εάν ρωτάς συνεχώς τον εαυτό σου ''γιατί είμαι τόσο εξαντλημένη'' ίσως πρέπει να ρίξεις μια ματιά στην καθημερινή σου ρουτίνα.  Παρόλο που η χαμηλή ενέργεια μπορεί να είναι ένα σημάδι κακής λειτουργίας του ανοσοποιητικού σου, μπορεί επίσης να είναι αποτέλεσμα ορισμένων καθημερινών συνηθειών.

Εδώ θα δεις τι μπορεί να φταίει που νιώθεις εξουθενωμένη και μερικές συμβουλές για το πως μπορείς να βρεις ξανά τη χαμένη σου ενέργεια.

Καταναλώνεις πολύ καφεΐνη

Ενώ μπορεί να βασίζεσαι στην καφεΐνη για να σου δώσει την απαιτούμενη ενέργεια, ο καφές μπορεί επίσης να είναι ο ένοχος για την κούραση που νιώθεις. Λίγη καφεΐνη μπορεί να βελτιώσει την απόδοσή σου, αλλά εάν το παρακάνεις μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα.

''Παρόλο που η καφεΐνη και τα ενεργειακά ποτά μπορούν να ενισχύσουν τη διάθεση, την ενέργεια και την εγρήγορση σου για αρκετές ώρες, μόλις σταματήσεις να τα καταναλώνεις, μπορεί να καταρρεύσεις'', λέει η Sanam Hafeez, νευροψυχολόγος και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης.

Για αυτό ίσως θα πρέπει  να μειώσεις την ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης και τα ενεργειακά ποτά. Μπορείς επίσης να παραλείψεις εντελώς την καφεΐνη και να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό όπως τσάι μέντας χωρίς καφεΐνη.

Μένεις πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη

Οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν πολύ χρόνο κοιτάζοντας μια οθόνη, Αυτό όμως μπορεί να προκαλέσει καταπόνηση στα μάτια, πονοκεφάλους και γενικότερη κόπωση. Ακόμη το μπλε φως μπορεί να έχει ιδιαίτερα αρνητική επίδραση στην ποιότητα του ύπνου σου. Σύμφωνα με το Harvard Health Publishing το μπλε φως καταστέλλει την παραγωγή μελατονίνης. Και αυτό μπορεί στη συνέχεια να αποδιοργανώσει το βιολογικό ρολόι του σώματός σου και κατ' επέκταση το πρόγραμμα του ύπνου σου.

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι έπειτα από μισή ώρα που κοιτάς την οθόνη σου να κάνεις ένα διάλειμμα και να κοιτάξεις αλλού. Ιδανικά έξω από το παράθυρό σου. Αυτό θα δώσει στα μάτια σου την ευκαιρία να χαλαρώσουν.

Δεν πίνεις αρκετό νερό

Όσο και να μην το πιστεύεις, η αφυδάτωση μπορεί να είναι ο λόγος πίσω από την μειωμένη σου ενέργεια. Εάν θέλεις να παραμένεις ενεργοποιημένη και συγκεντρωμένη θα πρέπει να μην ξεχνάς να πίνεις νερό λοιπόν.

Καταναλώνεις πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα

Οι περισσότερες επεξεργασμένες τροφές περιέχουν υδατάνθρακες οι οποίοι λειτουργούν σαν ένα roller coster για το σάκχαρο στο αίμα σου και μπορούν να οδηγήσουν στο αίσθημα της κόπωσης. Επίσης, πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Αυτό σε κάνει να διψάς συνέχεια και να νιώθεις αφυδατωμένη. Και όπως είδες και παραπάνω, η αφυδάτωση μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι κουρασμένη.

Μην ξεχνάς πως το σώμα σου χρειάζεται βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά για να δουλέψει σωστά.

Διαβάστε Ακόμη

Όταν τα smart watches γίνονται designer pieces

Είχες σκεφτεί ότι και ο σκύλος σου μπορεί να έχει ανοιξιάτικες αλλεργίες;

Πηγή: SAVOIRVILLE