Σε έναν τους βασικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων αναδεικνύεται η χρήση των κινητών τηλεφώνων από τους οδηγούς σύμφωνα με έρευνα για την οδική ασφάλεια της HELLASTRON, του φορέα που έχουν συγκροτήσει όλες οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων με διόδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών, (περίπου 15% των οδηγών ΙΧ και 30% των οδηγών φορτηγών) χρησιμοποιούν τα κινητά χωρίς bluetooth, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: μιλούν, στέλνουν μηνύματα, σερφάρουν στο Ίντερνετ κλπ. 

Μεγάλη πληγή ωστόσο παραμένει και η παραβίαση του ορίου ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες:

- Επτά στα δέκα οχήματα (ΙΧ, φορτηγά αλλά και λεωφορεία) που κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες.

- Εκτός σηράγγων τα ποσοστά αυτα είναι τρία στα δέκα για τα ΙΧ και δύο στα δέκα για τα φορτηγά.

- Συνολικά πάνω από το 20%, που σε ορισμένες φορές φτάνει και το 50%, παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.

Αναφορικά με τη χρήση ζωνών ασφαλείας η έρευνα έδειξε ότι μόνον το 1/3 των οδηγών τις χρησιμοποιεί, ενώ το ποσοστό των επαγγελματιών οδηγών που δεν χρησιμοποιεί ζώνη φτάνει το 30 με 39%.

Απελπιστικά είναι τα στοιχεία για όσους επιβάτες χρησιμοποιούν ζώνες στα πίσω καθίσματα, ενώ συντριπτικά αρνητικά είναι και τα στοιχεία για τη χρήση των παιδικών καθισμάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασε για λογαριασμό της HELLASTRON ο διευθυντής λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού, Κώστας Παπανδρέου, το ποσοστό των δικυκλιστών που δεν φορούν κράνος ανέρχεται στο 5%, ενώ ο ένας στους πέντε από αυτούς δηλώνουν ότι το έχουν μαζι τους, αλλά δεν το φορούν. Επίσης, ένας στους πέντε συνεπιβάτες δεν φορούν κράνος.

Ο πρόεδρος της HELLASTRON, Σταύρος Σταυρής, υπογράμμισε ότι απέχουμε ακόμη πάρα πολύ από τον στόχο των μηδενικών ατυχημάτων το 2050 που έχει θέσει η ΕΕ. Βασικός παράγων για τα τροχαία, ανέφερε, είναι ο οδηγός αλλά το αισιόδοξο είναι ότι με τους νέους αυτοκινητόδρομους που φτάνουν περίπου τα 2.200 χλμ βαίνει σημαντικά προς το καλύτερο η οδική συμπεριφορά. «Στόχος των εταιριών που μετέχουμε στην HELLASTROM είναι κανένας νεκρός από τροχαία. Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας πρέπει να είναι ασφαλείς και η διέλευση από αυτούς αβλαβής», τόνισε. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σταυρή το 2017 τα τροχαία στους Αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης μειώθηκαν κατα 55% σε σχέση με το 2007.

 

Πηγή: skai.gr