Κλείσιμο

Υπέρ τρίτου διαδρόμου στο Χίθροου η βρετανική κυβέρνηση

Υπέρ της επέκτασης του αεροδρομίου Χίθροου στο δυτικό Λονδίνο με την κατασκευή τρίτου διαδρόμου προσγείωσης τάχθηκε η βρετανική κυβέρνηση, με τον Υπουργό Μεταφορών Κρις Γκρέιλινγκ να κάνει λόγο για «ιστορική στιγμή».

Η συζήτηση για την επέκταση του αεροδρομίου διεξάγεται εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, με κατοίκους, περιβαλλοντιστές, τοπικούς βουλευτές και άλλους να προβάλλουν σθεναρή αντίσταση στα σχέδια που πρωτοξεκίνησαν επί διακυβέρνησης των Εργατικών.

Η συζήτηση για μεγαλύτερη χωρητικότητα αεροσκαφών στο Λονδίνο είχε παγώσει για μια πενταετία από την κυβέρνηση συνασπισμού Συντηρητικών-Φιλελεύθερων Δημοκρατών το 2010.

Το χρίσμα για επέκταση αντί του Χίθροου διεκδίκησε ανεπιτυχώς και το Γκατγουϊκ.

Η ανακοίνωση από τον κ. Γκρέιλινγκ στη Βουλή των Κοινοτήτων σημαίνει ότι εντός εβδομάδων οι βουλευτές θα κληθούν να εγκρίνουν με την ψήφο τους την κυβερνητική απόφαση.

Ο αρμόδιος υπουργός παραδέχθηκε ότι η απόφαση «δεν ήταν εύκολη» και αναγνώρισε το πόσο δυνατά αισθάνονται κατά της απόφασης οι κάτοικοι της περιοχής και όσοι ζουν στις περιοχές που θα βρίσκονται κατά μήκος της πορείας πτήσης των αεροσκαφών που θα χρησιμοποιούν το νέο διάδρομο.

Όπως συμπλήρωσε, όμως, είναι μία απόφαση του υπουργικού συμβουλίου που εξυπηρετεί το εθνικό συμφέρον.

Το έργο θα ολοκληρωθεί το 2026 και θα στοιχίσει 14 δισεκατομμύρια λίρες, πόσο που θα καλυφθεί αποκλειστικά από ιδιώτες παραχωρησιούχους. Παρόλα αυτά οι επικριτές του έργου σημειώνουν ότι οι φορολογούμενοι θα κληθούν να καλύψουν μεγάλα κόστη, π.χ. για τις νέες οδικές συνδέσεις που θα απαιτηθούν.

Η κυβέρνηση αντιτείνει ότι το έργο θα δημιουργήσει περίπου 60.000 θέσεις εργασίας και θα αποφέρει πάνω από 70 δισεκατομμύρια λίρες στην οικονομία έως το 2050. Ο τρίτος διάδρομος θα αυξήσει τον αριθμό των επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετεί το Χίθροου από 85,5 σε 130 εκατομμύρια ετησίως.
Πηγή: skai.gr - Θανάσης Γκαβός, Λονδίνο