Το Facebook παραδίδει στο Κογκρέσο πάνω από 3.000 ρωσικές διαφημίσεις

Στοιχεία για περισσότερες από 3.000 διαφημίσεις που κυκλοφόρησαν στο Facebook από το 2015 και συνδέονται με τη Ρωσία θα παραδώσει ο τεχνολογικός κολοσσός στις επιτροπές του Κογκρέσου που ερευνούν τυχόν ρωσικές παρεμβάσεις στις αμερικανικές του περσινού Νοεμβρίου.

«Νοιάζομαι πολύ για τη δημοκρατική διαδικασία», δήλωσε ο δημιουργός και επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ. «Δεν θέλω οποιοσδήποτε να χρησιμοποιεί τα εργαλεία μας για να υποσκάψει τη δημοκρατία. Δεν πρεσβεύουμε αυτό το πράγμα».

Οι επίμαχες διαφημίσεις προήλθαν από λογαριασμούς που συνδέονται με την ρωσική «οντότητα» Internet Research Agency, όπως έγραψε σε blog του ο νομικός σύμβουλος του Facebook, Κόλιν Στρετς. Αφορούσαν διχαστικά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, τα οποία βρέθηκαν στο προσκήνιο κατά την προεκλογική περίοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το Facebook έχει ήδη παράσχει στοιχεία σχετικά με τις διαφημίσεις στην ομάδα του ειδικού συμβούλου Ρόμπερτ Μούλερ, ο οποίος ηγείται της κύριας έρευνας σχετικά με τυχόν ρωσικές προεκλογικές παρεμβολές.

Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες η εταιρεία είχε δεχτεί σκληρή κριτική για έλλειψη διαφάνειας όσον αφορά τις ρωσικές διαφημίσεις, πίεση που τελικά την υποχρέωσε να μοιραστεί δεδομένα και με το Κογκρέσο.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ζάκερμπεργκ είχε παλαιότερα απορρίψει κατηγορηματικά τις εικασίες ότι Facebook χρησιμοποιήθηκε για να υποστηριχθεί υπογείως ο Ντόναλντ Τραμπ. Όμως στις αρχές Σεπτεμβρίου η εταιρεία υποχρεώθηκε να παραδεχτεί ότι έχει εντοπίσει 470 «μη αυθεντικούς λογαριασμούς» οι οποίοι συνδέονται με τη Ρωσία και με πολιτικές διαφημίσεις αξίας 100.000 δολαρίων.

Αλλαγή τοπίου για πολιτικές διαφημίσεις

Ο κ. Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε παράλληλα την αναμόρφωση της πολιτικής του Facebook όσον αφορά τις πολιτικές διαφημίσεις με την ανάληψη εννέα μέτρων.

Το κυριότερο μέτρο είναι ότι πλέον οι διαφημιστές θα πρέπει να δηλώνουν από πού προήλθαν τα χρήματα για τις διαφημίσεις τους – κάτι που για την ώρα δεν είναι υποχρεωτικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, κάθε χρήστης θα μπορεί να δει όλες τις διαφημίσεις που έχει αγοράσει κάθε λογαριασμός, ώστε να διασφαλιστεί ότι ένας διαφημιστής δεν θα μπορεί να φτιάχνει στοχευμένα μηνύματα που θα προβάλλονται μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών.

Τέλος, το Facebook θα διπλασιάσει το προσωπικό που απασχολεί για την ασφάλεια εκλογών, προσθέτοντας στις αρμόδιες ομάδες του 250 άτομα.
Πηγή: skai.gr