Αισιόδοξοι για τα οικονομικά τους οι Βρετανοί

Οι φόβοι για σημαντική μείωση της κατανάλωσης στη Βρετανία, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, μετά από την απρόσμενη ψήφο υπέρ του Brexitδιαψεύδονται από νεότερα στοιχεία.

Έκθεση της Συνομοσπονδίας Βρετανικής Βιομηχανίας (CBI) δείχνει αύξηση της παραγωγής του τομέα των υπηρεσιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Ο κλάδος των υπηρεσιών παράγει το 80% του ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα ξενοδοχεία ηγήθηκαν της αυξημένης κίνησης στην αγορά.

Δεύτερη έρευνα, από την τράπεζα Lloyds, δείχνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο αισιόδοξοι για τα προσωπικά οικονομικά τους σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη στιγμή την τελευταία πενταετία.

Το μηνιαίο βαρόμετρο της τράπεζας, το οποίο καταγράφει τις καταναλωτικές συνήθειες και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, δείχνει ότι τις εβδομάδες μετά από το δημοψήφισμα σχεδόν επτά στους δέκα χαρακτήριζαν την οικονομική τους κατάσταση είτε «εξαιρετική», είτε «πολύ καλή» ή «αρκετά καλή».

Το ποσοστό των θετικών απαντήσεων είναι το υψηλότερο από τον Ιανουάριο του 2011, όταν και πρωτοεμφανίστηκε το βαρόμετρο καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Lloyds.

Οι περισσότεροι οικονομολόγοι ανέμεναν μείωση των εξόδων από τους καταναλωτές στον απόηχο του αποτελέσματος του δημοψηφίσματος, ωστόσο έναν μήνα μετά οι πωλήσεις λιανικής είχαν αυξηθεί κατά 1,4%.

Ο διευθυντής της τράπεζας LloydsΡόμπιν Μπούλοχ είπε ότι είναι νωρίς να ξέρει κανείς πώς θα επηρεαστεί η οικονομία από το Brexit, αλλά «τουλάχιστον για την ώρα οι καταναλωτές μοιάζουν αποφασισμένοι να αψηφήσουν τις όποιες ανησυχίες και να συνεχίσουν να ξοδεύουν χρήματα».

Πάντως την ίδια ώρα, το 62% των ερωτηθέντων από τη Lloyds απάντησε ότι η γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας δεν είναι καλή ή δεν είναι «καθόλου» καλή. Το αντίστοιχο ποσοστό αμέσως πριν από το δημοψήφισμα ήταν 55%.

Ο κ. Μπούλοχ σημείωσε ότι είναι ενδιαφέρον πως οι πολίτες είναι πιο αισιόδοξοι για τα προσωπικά οικονομικά τους και πιο απαισιόδοξοι για το οικονομικό μέλλον της χώρας μετά από το δημοψήφισμα.

Στο ίδιο μήκος κύματος η έρευνα της CBIδείχνει ότι η αισιοδοξία των επιχειρηματιών όσον αφορά την ανάπτυξη των εστιατορίων, των μπαρ, των εταιρειών ταξιδιού και αναψυχής έχει μειωθεί με τον ταχύτερο ρυθμό από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης πριν από οκτώ χρόνια.
Πηγή: skai.gr - Θανάσης Γκαβός, Λονδίνο