Εγκαίνια μόνιμης έκθεσης ελληνικών προϊόντων στο Λονδίνο

Με τριήμερη εκδήλωση έγιναν τα εγκαίνια μόνιμης έκθεσης ελληνικών αγροτικών προϊόντων στο Λονδίνο. Η έκθεση διοργανώνεται από την εταιρεία Triiris Market UK και την B&B Εκδοτική Διαφημιστική και θα στεγάζεται σε εγκαταστάσεις κοντά στο σταθμό του υπογείου σιδηροδρόμου του Σάουθγκεϊτ στο βόρειο Λονδίνο.

Το Εκθεσιακό Κέντρο Λονδίνου Triiris ακολουθεί ανάλογη επιτυχημένη πρωτοβουλία στη Νέα Υόρκη. Ο διοργανωτής της έκθεσης Βασίλης Αντζουλής δήλωσε στο ΣΚΑΙ ότι στόχος είναι το στήσιμο ανάλογων εκθέσεων στο μέλλον σε πόλεις-κλειδιά σε κάθε ήπειρο, όπως μεταξύ άλλων το Γιοχάνεσμπουργκ, το Ντουμπάι και η Μόσχα.

Στην έκθεση του Λονδίνου συμμετέχουν 34 ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες και η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Περισσότερες περιφέρειες θα ακολουθήσουν το φθινόπωρο, ενώ θα προστεθούν επίσης κυπριακές εταιρείες. Στόχος της έκθεσης σύμφωνα με τους διοργανωτές είναι η προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων και εν τέλει η κατάκτηση της απαιτητικής βρετανικής αγοράς.

Στο χαιρετισμό του ο πρέσβης της Ελλάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο Κων/νος Μπίκας επισήμανε το πόσο σημαντική είναι η αγορά της Βρετανίας για τα ελληνικά προϊόντα, είτε πρόκειται για τρόφιμα και ποτά, είτε για τουριστικά και πνευματικά προϊόντα. Δήλωσε βέβαιος ότι με επαγγελματισμό και υπομονή η έκθεση θα έχει θετικά αποτελέσματα, ενώ πρόσθεσε ότι η πρεσβεία θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια αυτή.

Η αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Κωνσταντίνα Νικολάκου δήλωσε στο ΣΚΑΪ πως η περιφέρεια στηρίζει ενεργά με τη συμμετοχή της την έκθεση καθώς τα ελληνικά προϊόντα έχουν την ποιότητα να διεισδύσουν στη βρετανική αγορά.

Παρών στα εγκαίνια ήταν και ο πρόεδρος του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, ο οποίος τόνισε την εντυπωσιακή ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών την περασμένη τριετία. Όπως είπε, οι εξαγωγές τα τρία χρόνια έως τις αρχές του έτους έχουν αυξηθεί κατά 32%, ενώ τα μέχρι τώρα στοιχεία για το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους δείχνουν αύξηση 8%.

Ο κ. Καλαμπόκης πρόσθεσε ότι παράλληλα συντελείται αλλαγή του ελληνικού εξαγωγικού χάρτη, καθώς τα προϊόντα που παράγονται στη χώρα δεν καταλήγουν πια μόνο κυρίως στην ΕΕ, αλλά και σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Τουρκία, η Βρετανία και η Αυστραλία ή χώρες του αραβικού κόσμου.

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε ορισμένα προϊόντα με μεγάλη αύξηση στις εξαγωγές: το λάδι, τα φρούτα και τα λαχανικά μαζί με τους καρπούς, τα ψάρια, τα κρασιά και τα γαλακτοκομικά όπου το ελληνικό γιαούρτι έχει κατακτήσει δύο πολύ μεγάλες αγορές, την αμερικανική και τη βρετανική.

Στην έκθεση συμμετέχουν εταιρείες
διαφόρων μεγεθών και εμπειρίας, που είτε έχουν ήδη είτε επιδιώκουν τώρα παρουσία στη βρετανική αγορά. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών δήλωσαν στο ΣΚΑΪ πως η εξωστρέφεια είναι εκ των ων ου άνευ κατά την παρούσα οικονομική συγκυρία. Οι περισσότεροι αναγνώρισαν τις δυσκολίες επαρκούς διείσδυσης στην αγορά της Βρετανίας, αλλά εξέφρασαν την εμπιστοσύνη τους στην ποιότητα των ελληνικών προϊόντων.
Πηγή: Θανάσης Γκαβός, Λονδίνο