H Burberry έκαψε απόθεμα προϊόντων της για να μην το πουλήσει φθηνότερα

Ρούχα και καλλυντικά συνολικής αξίας 31 εκατομμυρίων ευρώ κατέστρεψε, τον τελευταίο χρόνο, όπως φαίνεται ο διάσημος οίκος μόδας Burberry προκειμένου να μην υπάρχουν πολλά αποθέματα και πωληθούν μαζικά σε χαμηλές τιμές.

Η Burberry παραδέχτηκε την καύση ωστόσο επισήμανε πως η διαδικασία έγινε με ειδικούς αποτεφρωτήρες προκείμενου να μην πληγεί το περιβάλλον.

Μεταξύ των καταστραφέντων αγαθών μόνο τα καλλυντικά προϊόντα ήταν 10,4 εκατομμύρια λίρες.

Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεσή της η εταιρεία έχει προσεκτικές διαδικασίες για τη μείωση του ποσού των υπερβολικών αποθεμάτων, ειδικά της διάσημης καπαρντίνας της, καθώς δεν θέλει να μειωθεί η εμπορική αξία του προϊόντος.

(Αξίζει να αναφερθεί πως το εν λόγω εμβληματικό κομμάτι του οίκου κοστολογείται περί τα 1600 ευρώ.)

Η εταιρεία συνεχίζει να αναζητά τρόπους τόσο για την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων της, όσο και τη δημιουργία νέων προϊόντων.

Τον Μάιο, ο οίκος ανακοίνωσε ετήσιο πλεόνασμα δύο εκατομμυρίων δολαρίων για το οικονομικό έτος 2017/18 που έληξε τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, κάθε χρόνο κλεμμένα ή πλαστά ρούχα της επωνυμίας πωλούνται σε μειωμένες τιμές προκαλώντας στην εταιρεία μεγάλες απώλειες.

Και παρότι η σκέψη ότι επώνυμα προϊόντα ένδυσης και καλλωπισμού, που συχνά κοστίζουν πολύ παραπάνω από έναν ικανοποιητικό μισθό, γίνονται κατ’ εντολή της ίδιας της εταιρείας, «στάχτη και… Burberry», μας αφήνει θεωρητικά έκπληκτους, ας σημειωθεί πως στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη πρακτική υιοθετείται κατά κόρον από τους διάσημους οίκους μόδας .

Ιδιαίτερα, αρκετοί γνωστοί οίκοι μόδας, όπως Luis Vuitton, Cartier και Channel προβαίνουν στην καταστροφή των προϊόντων που μένουν σε στοκ, ώστε να μην αναγκαστούν να τα πωλήσουν σε φθηνότερες τιμές αργότερα.



Ενδεικτικά, όπως αποκάλυψε υπάλληλος της εταιρείας Urban Outfitters , κατά το προηγούμενο έτος του ζητήθηκε να καταστρέψει απόθεμα ρούχων, ρίχνοντας του πράσινη μπογιά.

Μάλιστα, η, διαχειρίστρια εταιρεία των Cartier και Montblanc, Richemont έχει εξαγοράσει κατά τα τελευταία χρόνια στοκ ρολογιών που κοστολογείται στα 450 δολάρια, με τα περισσότερα εξ αυτών να προορίζονται, σύμφωνα με εκτιμητές, για τον… κάλαθο των αχρήστων!



Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι δημοφιλής – για τους «ναούς της μόδας» τακτική, οπωσδήποτε έχει προκαλέσει την κοινή γνώμη, με μεγάλη μερίδα πολιτών να σχολιάζει πως κάλλιστα ρούχα σε στοκ θα μπορούσαν να χαρίζονται σε φτωχούς συνανθρώπους μας, κάτι το οποίο πάντως λέγεται πως , στην περίπτωση της υπόθεσης Burberry, συζητήθηκε ως αρχικό ενδεχόμενο από μερικά στελέχη της εταιρείας.

Παράλληλα, το φαινόμενο της καύσης φαίνεται να έχει εξοργίσει φυσικά και περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Lu Yen Roloff από την Greenpeace, Παρά τις υψηλές τιμές της, η Burberry δεν δείχνει σεβασμό στα δικά της προϊόντα και τη σκληρή δουλειά και τους φυσικούς πόρους που χρησιμοποιούνται για να γίνουν.

Πηγή: ΑΜΠΕ,SKAI.GR,BBC