Κλείσιμο

Πώς να γίνετε εκατομμυριούχος πουλώντας ξυραφάκια

Tη σημασία του ντιζάιν για τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες των επιχειρήσεων, παρουσίασαν σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο Νεοκλής Στάμκος εκ μέρους του Κέντρου Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης (ΚΕΠΑ) και η Κλερ Φένελοου (Claire Fennelow), υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος "Design for Europe" για το Design Council, μιλώντας σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το ΚΕΠΑ, το Ινστιτούτο Γκέτε, το Βρετανικό Συμβούλιο και η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης ΑΕ, με τη στήριξη της Κομισιόν, του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας και της πλατφόρμας SEE Platform.

Όπως προέκυψε σημαντικό προβάδισμα στη χρηματιστηριακή αγορά έχουν κερδίσει την τελευταία 10ετία όσες αμερικανικές επιχειρήσεις έχουν θέσει στον πυρήνα της στρατηγικής τους τον καινοτομικό σχεδιασμό  στις διαδικασίες και τις υπηρεσίες τους, ξεπερνώντας μέχρι και κατά 228% τις επιδόσεις άλλων εισηγμένων εταιρειών (στον δείκτη S&P), που εφαρμόζουν διαφορετικές τακτικές.

'Όταν ακούμε τη λέξη "ντιζάιν" αυτό που μας έρχεται συχνότερα στο μυαλό είναι ο σχεδιασμός ενός βιομηχανικού προϊόντος ή οι πασαρέλες των διεθνών κέντρων μόδας. Εν προκειμένω όμως, το καινοτόμο ντιζάιν αφορά τις διαδικασίες των επιχειρήσεων ή ακόμη και των δημόσιων υπηρεσιών, τον τρόπο με τον οποίο αυτές διαχειρίζονται τα προϊόντα. Σε αυτό το πεδίο, ο σωστός σχεδιασμός μπορεί να μειώσει το κόστος και να απογειώσει τα κέρδη.

Έγινε εκατομμυριούχος κάνοντας “ντιλίβερι” ξυραφιών

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα Βρετανού, ο οποίος έγινε εκατομμυριούχος μόνο και μόνο επειδή αποφάσισε να πουλήσει διαφορετικά ένα παραδοσιακό προϊόν. Συγκεκριμένα, ξεκίνησε την παράδοση ξυραφιών ξυρίσματος κατ' οίκον και σύντομα γέμισε τα ταμεία της επιχείρησής του!

Προπλήρωμή του καφέ που θα πιείτε μια βδομάδα μετά

Καινοτομίες στο ντιζάιν των διαδικασιών τους εφαρμόζουν πλέον οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες -όχι μόνο οι παραδοσιακά καινοτόμες Apple, Google και Nike- αλλά και αλυσίδες με χαμηλότερο προφίλ σε ό,τι αφορά τις καινοτομικές τους επιδόσεις, όπως τα Starbucks.

Η γνωστή αλυσίδα καφέ καινοτόμησε στις διαδικασίες της με ένα app, που επιτρέπει στον πελάτη να προπληρώνει τον καφέ του ακόμη και μία εβδομάδα πριν! Έτσι, όταν καταφθάνει στο κατάστημα τη συμφωνημένη ώρα βρίσκει τον καφέ του έτοιμο, γεγονός σημαντικό τόσο για τον ίδιο -αφού δεν περιμένει σε ουρές- όσο και για την εταιρεία, η οποία εισπράττει προκαταβολικά χρήματα για καφέ που ...δεν έχει ακόμη διαθέσει.

Πηγή: Πηγή: ΑΜΠΕ