Κλείσιμο

Μηχανισμός περιορισμού ταχύτητας των ΙΧ στο ανώτατο επιτρεπτό όριο από 2022

Όλα τα καινούρια μοντέλα αυτοκινήτων από το 2022 και έπειτα θα φέρουν ειδικό μηχανισμό που δεν θα επιτρέπει περισσότερη, από το ανώτατο επιτρεπτό όριο, ανάπτυξη ταχύτητας σύμφωνα με νέους αυστηρούς κανόνες ασφαλείας που αναμένεται να θεσπίσει η ΕΕ.

Ο μηχανισμός αυτός θα πρέπει να έχει ενσωματωθεί σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων εντός χρονικού διαστήματος τριών ετών από την έγκριση της σχετικής νομοθεσίας.

Το εν λόγω νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά από επιπρόσθετα νέα μέτρα ασφαλείας που υπόκεινται πλέον στην έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των κρατών μελών της ΕΕ, τον  ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Μάλιστα τους συγκεκριμένους κανόνες ασφαλείας αναμένεται σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Πιστοποίησης Αυτοκινήτων να ενστερνιστεί και η Βρετανία, ανεξάρτητα από το Brexit.

Τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με συστήματα ασφαλείας όπως καταγραφείς δεδομένων, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, μηχανισμός υποβοήθησης για σταθερή πορεία εντός λωρίδας, ανιχνευτής κόπωσης οδηγού και κάμερες ή αισθητήρες για την οπισθοπορεία.

Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στα νέα αυτά συστήματα συμπεριλαμβάνεται και μηχανισμός «ελέγχου» για τα επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ για οδηγούς στους οποίους έχει επιβληθεί ανάλογο πρόστιμο στο παρελθόν.

Ειδικότερα, η νομοθεσία πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο του 2022 για μοντέλα των οποίων η παραγωγή δεν έχει ακόμη εγκριθεί και τον Μάιο του 2024 για μοντέλα διαθέσιμα για πώληση.

Το συμβούλιο της Ευρώπης έχει πιέσει για την εφαρμογή τεχνολογίας που δεν θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να αναπτύσσουν περισσότερο, από το εκάστοτε ανώτατο όριο, ταχύτητα υποστηρίζοντας ότι θα συμβάλει στην μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σε ολόκληρη την ήπειρο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, το μέτρο του "κόφτη ταχύτητας" θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των τροχαίων κατά 30 τοις εκατό, αποτρέποντας έτσι τον θανατηφόρο τραυματισμό έως και 25.000 ατόμων μέσα στα  πρώτα 15 χρόνια υποχρεωτικής εφαρμογής του νόμου.

Aξίζει να αναφερθεί πως εντάσεις στο νέο νομικό πλαίσιο έχουν ήδη διατυπωθεί.

Ενδεικτικά την επιφύλαξη του διατύπωσε ο πρόεδρος της Βρετανικής Ενωσης Αυτοκινήτων Εντουμντ Κίνγκ, εκφράζοντας πως αντίθετα προς το επιθυμητό, οι νέες αυτές τεχνολογίες ενδεχομένως θα κάνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο ασφαλή καθώς ο «καλύτερος κόφτης ταχύτητας» είναι στην πραγματικότητα η σωστή κρίση κι αντίληψη του οδηγού.

Η σωστή ταχύτητα είναι συχνά κάτω κι από το ανώτατο επιτρεπτό όριο, για παράδειγμα, έξω από ένα σχολείο, σε περιοχές όπου κινούνται παιδιά, ο οδηγός εκεί πρέπει να οδηγεί σε ταχύτητες χαμηλότερες κι από το όριο.

Το μέτρο του «κόφτη», ίσως  λοιπόν βάλει τους οδηγούς σε πειρασμό για οδήγηση στο όριο υπό συνθήκες που αυτό δεν ενδείκνυται. Εξήγησε.

«Μερικές φορές η ταχύτητα κι αύξηση της προσφέρει ασφάλεια , παραδείγματος χάριν όταν πρέπει να προσπεράσουμε ένα τρακτέρ σε έναν επαρχιακό δρόμο ή πρέπει να εισέλθουμε σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας. Πρόσθεσε.

Πηγή: Daily Mail