Αμερικανικές ιστοσελίδες μπλοκάρουν ευρωπαίους χρήστες σε εφαρμογή του GDPR

Σε εφαρμογή τέθηκε από σήμερα, 25 Μαΐου ο νέος Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και οι πρώτες επιπτώσεις είναι ήδη ορατές στην άλλη πλευρά το Ατλαντικού.

Δεκάδες αμερικανικές ιστοσελίδες προτίμησαν να αποκλείσουν την πρόσβαση στους ευρωπαίους χρήστες αντί να συμμορφωθούν με το νέο κανονισμό, αναρτώντας στις ιστοσελίδες τους μήνυμα με το οποίο αναφέρουν αόριστα ότι προτίθενται να εναρμονιστούν μελλοντικά.

Μεγάλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες όπως οι Los Angeles Times, New York Daily News, Chicago tribune και Orlando Sentinel έχουν αποκλείσει στους ευρωπαίους χρήστες την πρόσβαση στην ιστοσελίδα τους, ενώ το ίδιο έχουν πράξει και σχετικές εφαρμογές.

Ευρωπαίοι χρήστες που επιχειρούν να επισκεφθούν τους Los Angeles Times αντικρίζουν το παρακάτω μήνυμα:

«Δυστυχώς, η ιστοσελίδα μας είναι προσωρινά μη διαθέσιμη στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Είμαστε ενήμεροι για το ζήτημα και έχουμε δεσμευτεί να αναζητήσουμε επιλογές που θα υποστηρίζουν την πλήρη παροχή των υπηρεσιών μας στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεχίζουμε να αναζητούμε λύσεις τεχνικής φύσεως προκειμένου να παράσχουμε σε όλους τους αναγνώστες την βραβευμένη δημοσιογραφία μας» ενώ παρεμφερή μηνύματα έχουν αναρτηθεί σε άλλες ιστοσελίδες.




Οι αντιδράσεις στην ευρωπαϊκή πλευρά του Ατλαντικού είναι ανάμεικτες, με κάποιους να κατακρίνουν την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενεργοποίηση ενός κανονισμού τον οποίο χαρακτηρίζουν ιδιαίτερα επαχθή για τις εταιρείες, ενώ άλλοι αναρωτιούνται πως διαχειριζόντουσαν μέχρι σήμερα οι συγκεκριμένες ιστοσελίδες τα δεδομένα των χρηστών τους, γεγονός που τους έθεσε από την πρώτη μέρα σε σύγκρουση με το νέο κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο GDPR συνιστά την προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θέσει ένα θεσμικό πλαίσιο σε όσους συλλέγουν, επεξεργάζονται και αποθηκεύουν προσωπικά δεδομένα, προκειμένου να λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια.

Ο νέος κανονισμός επιτρέπει στα φυσικά πρόσωπα να γνωρίζουν ξεκάθαρα και κατανοητά ποιος επεξεργάζεται τα δεδομένα τους, να έχουν πρόσβαση σε αυτά, να ζητούν τη διαγραφή τους, το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για την επεξεργασία δεδομένων και να ενημερώνονται άμεσα σε περίπτωση που τα δεδομένα τους χαθούν ή κλαπούν.

Δίνει τέλος το δικαίωμα στους πολίτες να απαιτούν τυχόν πληροφορίες που απευθύνονται σε παιδιά προυποθέτοντας να είναι εύκολα προσβάσιμες και γραμμένες σε απλή και κατανοητή γλώσσα.

Η κατάχρηση ή η απρόσεκτη διαχείριση προσωπικών πληροφοριών μπορεί να επιφέρει στις εταιρείες πρόστιμα ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο νέος κανονισμός απαιτεί τη συμμόρφωση κάθε επιχείρησης και οργανισμού που διαχειρίζεται προσωπικά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, των αερογραμμών και των ασφαλιστικών εταιρειών.

Έρευνες υποδεικνύουν ότι παρόλο που οι εταιρείες γνώριζαν για τον GDPR από το 2016, κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του δήλωσαν αδυναμία να εναρμονιστούν πλήρως σε ποσοστό 60%-85%. 

Ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ είχε δηλώσει την Τρίτη, ενώπιον βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ότι το Facebook ήταν έτοιμο από την πρώτη μέρα να εναρμονιστεί με τον νέο κανονισμό για τα προσωπικά δεδομένα.
Πηγή: ΣΚΑΪ.gr