Το facebook θα στρίμωχνε κι άλλες διαφημίσεις στο newsfeed (αλλά δε μπορεί)

Τους 1,94 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες έφτασε στις αρχές Απριλίου το Facebook, με τα 1,3 δισεκατομμύρια από αυτούς να επισκέπτονται καθημερινά την πιο δημοφιλή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Μέσα σε έναν χρόνο, οι ενεργοί λογαριασμοί αυξήθηκαν κατά 17%, με την είσοδο νέων χρηστών από χώρες εκτός ΗΠΑ και Ευρώπης.

«Καλύτερα δεν γίνεται» (και αυτό είναι πρόβλημα)

Αναλυτές χαρακτηρίζουν τους προηγούμενους 12 μήνες «μία από τις καλύτερες χρονιές» για το facebook, που κατέγραψε αυξημένα κέρδη κατά 76,6% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2016, με τα έσοδα από τις διαφημιστικές υπηρεσίες της εταιρείας να ξεπερνούν  τα 7,9 δισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο Ιανουρίου – Μαρτίου.

Όμως τα κέρδη από τις υπόλοιπες δραστηριότητες του facebook το ίδιο τρίμηνο δεν υπερέβησαν τα 103 εκατομμύρια δολάρια και αρκετοί επενδυτές φοβούνται ότι η εταιρεία πλησιάζει το «ταβάνι» των εσόδων της, με αποτέλεσμα η μετοχή του facebook να πέσει κατά 2,4% από το ιστορικό υψηλό των 153,6 δολαρίων που σημειώθηκε την Τρίτη, στα 148,12 δολάρια την Πέμπτη.

Δεν «χωρούν άλλες» διαφημίσεις στο newsfeed


Άλλωστε και ο ίδιος ο επικεφαλής του οικονομικού τμήματος της εταιρείας, Ντέιβιντ Βένερ, παραδέχτηκε πως τα έσοδα από τις διαφημίσεις αναμένεται να περιοριστούν τους επόμενους μήνες καθώς η εταιρεία εκτιμά πως δεν είναι εφικτή η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των διαφημίσεων στο newsfeed.

Κάτι τέτοιο καθώς θα «εκνεύριζε και θα απωθούσε» τους χρήστες, εξηγεί ο Βένερ που έχει και στο παρελθόν προβλέψει αντίστοιχες πτώσεις των εσόδων από την διαφημιστική πίτα η οποίες δεν ήρθαν ποτέ.

Πάντως η εταιρεία από την Καλιφόρνια φαίνεται να λαμβάνει υπ’ όψιν της το χειρότερο σενάριο, επιχειρώντας να αυξήσει τα έσοδα από τις υπόλοιπες υπηρεσίες της όπως το Instagram, το Whatsapp και το Messenger.

Διαφημίσεις στη μέση των βίντεο

Μία άλλη εναλλακτική που εξετάζεται είναι η εισαγωγή εμβόλιμων διαφημίσεων κατά τη διάρκεια των βίντεο αλλά ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε την Τετάρτη πως οι συζητήσεις για αυτή την προοπτική βρίσκονται ακόμα στα αρχικά τους στάδια.

e-παγρύπνηση για κακόβουλο υλικό

Επιπλέον γνωστοποίησε την επικείμενη πρόσληψη περίπου 3.000 ατόμων εντός του έτους, που θα αναλάβουν την διαρκή παρακολούθηση του περιεχομένου που αναρτούν οι χρήστες, ώστε να αφαιρούν αμέσως τυχόν κακόβουλο ή «απαράδεκτο υλικό».

Η απόφαση για e-πάνδρωση του facebook με χιλιάδες ελεγκτές περιεχομένου έρχεται στον απόηχο σφοδρών επικρίσεων από κυβερνήσεις και ιδιώτες, για τα αλλεπάλληλα κρούσματα αναρτήσεων δολοφονιών, αυτοκτονιών και σεξουαλικών εγκλημάτων που «αργούν» να διαγραφούν από την ιστοσελίδα.
Πηγή: skai.gr - Πάνος Σάκκας