Ο Τραμπ γυρίζει την πλάτη του στη Γη «επενδύοντας» σε μακρινούς πλανήτες

Περικοπές στον προϋπολογισμό της NASA στα προγράμματα για τη μελέτη του κλίματος, σχεδιάζει η κυβέρνηση Τραμπ, που θέλει να ρίξει μεγαλύτερο οικονομικό βάρος στην εξερεύνηση του μακρινού διαστήματος από την Εθνική Υπηρεσία Αεροναυπηγικής και Διαστήματος.

Στο κείμενο που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, υπογραμμίζεται η στήριξη της ρεπουμπλικανικής κυβέρνησης στην ενίσχυση των συνεργασιών της NASA με επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Με τον προϋπολογισμό για το επόμενο έτος, να διαμορφώνεται στα 19,1 δισεκατομμύρια ευρώ (κατά 0,8% μειωμένος από το 2017), ουσιαστικά τερματίζεται το πρόγραμμα για την προσέγγιση αστεροειδούς με ρομποτικά διαστημικά σκάφη και την εκτροπή του προς τη Σελήνη, με σκοπό την περαιτέρω μελέτη του – ένα πρόγραμμα που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση Ομπάμα.

Στον αντίποδα, προβλέπεται αύξηση των δαπανών για τις πλανητικές επιστήμες, στο πλαίσιο αναζήτησης δυνητικά κατοικήσιμων πλανητών, στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια (από 1,5 δισ. που ήταν πέρυσι.

Στο ίδιο μήκος κύματος, δίνεται προτεραιότητα στο πρόγραμμα ρομποτικής εξερεύνησης του δορυφόρου «Ευρώπη», του πλανήτη Δία, που διαθέτει έναν υγρό ωκεανό κάτω από το στρώμα πάγου, στην επιφάνειά του. Άλλωστε το διαστημικό σκάφος Europa Clipper προορίζεται να χαρτογραφήσει την επιφάνεια του παγωμένου δορυφόρου, μέσα στην επόμενη δεκαετία, αναζητώντας ενδείξεις μικροβιακής ζωής.

Αντίθετα, μείωση κατά 200 εκατομμύρια δολάρια, προβλέπεται για της επιστήμες της Γης, που σε μεγάλο βαθμό αφορούν στη μελέτη του κλίματος.

Πάντως ο (προσωρινός) επικεφαλής της NASA, Ρόμπερτ Λάιτφουτ, χαρακτηρίζει «θετικό σε γενικές γραμμές», το σχέδιο του νέου προϋπολογισμού.
Πηγή: skai.gr - Πάνος Σάκκας