3D εκτυπωτές θα μπορούν να φτιάξουν ανθρώπινο δέρμα!

Σε περίπου πέντε χρόνια θα μπορεί να δημιουργηθεί ανθρώπινο δέρμα μέσω 3D εκτυπωτή, αναφέρουν οι ειδικοί.

Η εκτύπωση οργάνων έχει εισέλθει δυναμικά στον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας, και η μεγάλη εταιρεία καλλυντικών L'Oreal ( LRLCF ) δείχνει το δρόμο.Η L'Oreal συνεργάστηκε πρόσφατα με την εταιρεία των ΗΠΑ βιοτεχνολογίας Organovo ( ONVO ) ώστε να αναπτύξουν 3D τυπωμένο ιστό  δέρματος. Θέλει να δημιουργήσει τυπωμένο δέρμα για τη δοκιμή των καλλυντικών της προϊόντων.

Η γαλλική εταιρεία "μεγαλώνει" και επεξεργάζεται το δέρμα σε εργαστήρια, βάζοντας προσθήκη χρωστικών, επεξεργάζοντας την γήρανση των ιστών, και δείχνει έτσι τον δρόμο ώστε να σταματήσουν να δοκιμάζουν προϊόντα πάνω στα ζώα.

Για να δημιουργηθεί δέρμα είναι μια αργή και πολύπλοκη διαδικασία. Με την 3D βιοεκτύπωση θα επιταχυνθεί η διαδικασία. Αντί να περιμένουν για το δέρμα να αναπτυχθεί στο εργαστήριο, οι εταιρείες καλλυντικών θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα μοντέλα πιο γρήγορα από την εκτύπωσή τους έξω. Δημιουργεί μία ισχυρή πρωτοτυπία.

Το δέρμα είναι λεπτό, το γεγονός αυτό καθιστά σχετικά εύκολο να εκτυπωθεί ιστός. Η διαδικασία είναι απλή. Μία σύριγγα στον εκτυπωτή κινείται κατά μήκος της γραμμής του ιστού, συμπιέζοντας ένα κυτταρικό διάλυμα πολύ αργά. Οι στιβάδες στη συνέχεια προστίθενται για να δημιουργηθεί το επιθυμητό πάχος.

"Στη σύριγγα, θα ήταν δυνατό να δημιουργήσετε διαφορετικούς τύπους δέρματος», δήλωσε ο
Arnold Bos, ένας σύμβουλος τεχνολογίας από την Lux Research, πρόσθεσε επίσης, "Μπορείτε να αναδημιουργήσετε ένα ευαίσθητο δέρμα ή ένα αντρικό δέρμα."

Ο Bos πρόσθεσε "Οι ερευνητές έχουν καταφέρει να φτιάξουν ανθρώπινο δέρμα, αλλά βρίσκονται περίπου πέντε χρόνια μακριά μέχρι να διατεθεί στο εμπόριο ή στα εργαστήρια των καλλυντικών εταιρειών". Ο ίδιος υποστηρίζει πως αυτό συμβαίνει εν μέρει επειδή οι επιστήμονες πρέπει ακόμα να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της χρήσης ζωντανών κυττάρων κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της εκτύπωσης.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει, νέα προϊόντα άρα και έσοδα για εταιρείες όπως η L'Oreal. Η εταιρεία ξόδεψε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολαρία για την έρευνα και την καινοτομία το 2013.




Πηγή: BBC