Ericsson ConsumerLab: Οι Έλληνες προτιμούν τα on line video από την παραδοσιακή TV

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, το streaming πλησιάζει την παραδοσιακή τηλεόραση σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς υπολείπεται μόνο κατά δύο μονάδες στο ποσοστό εβδομαδιαίας παρακολούθησης, ενώ, σε μόλις δύο χρόνια, παρατηρείται αύξηση 25% των καταναλωτών που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για πρόσβαση από κάθε συσκευή (πρόσβαση από παντού).

Η τελευταία έκθεση Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, με βάση 23 χώρες, δείχνει ότι η παρακολούθηση βίντεο μέσω streaming είναι πλέον σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την παρακολούθηση παραδοσιακής τηλεόρασης, καθώς το 75% των καταναλωτών παρακολουθεί βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση. Η έρευνα, που πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά, παρατηρεί, επίσης ότι ένας στους πέντε καταναλωτές (19%) είναι διατεθειμένος να πληρώσει για τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο αγαπημένο του περιεχόμενο από κάθε συσκευή, μία αύξηση της τάξης του 25% σε μόλις δύο χρόνια.

Επίσης, η έρευνα δείχνει αύξηση του χρόνου παρακολούθησης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα και συσκευές tablet. Επιπλέον, αναδεικνύει ότι τα παραδοσιακά κανάλια και η συνδρομητική τηλεόραση θεωρούνται από πολλούς ως «αποθετήρια περιεχομένου», από τα οποία μπορούν να αντλούν επιλεκτικά επιμέρους κομμάτια, για να τα δουν αργότερα, χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές εγγραφής (DVR). Η αυξανόμενη χρήση των DVR συμβάλλει και στη συνέχιση της τάσης για «μαραθώνιο τηλεθέασης» επεισοδίων (binge), η οποία ξεκίνησε με τις συλλογές τηλεοπτικών σειρών και σειρών ταινιών σε DVD και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την παραδοσιακή τηλεοπτική εμπειρία της εβδομαδιαίας αναμονής για ένα νέο επεισόδιο.

Για τον ίδιο λόγο, πολλοί τηλεθεατές έχουν μετακομίσει σε συνδρομητικές υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD), όπως το Netflix και το Hulu και το 48% δηλώνει ότι προτιμά όλα τα επεισόδια σειρών, όπως οι «Breaking Bad» και «House of Cards» να κυκλοφορούν ταυτόχρονα, ώστε να τα παρακολουθούν με τον ρυθμό που τους βολεύει.

Ο Νίκλας Χέιμαν Ρένμπλομ, Senior Advisor στο Ericsson ConsumerLab, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι το 56% των συνδρομητών σε υπηρεσίες video-on-demand προτιμά όλα τα επεισόδια μίας τηλεοπτικής σειράς να κυκλοφορούν ταυτόχρονα, για να τα βλέπουν με το ρυθμό που επιθυμούν, έναντι 45% όσων δεν είναι συνδρομητές S-VOD. Αυτό καταδεικνύει το πώς αυτές οι υπηρεσίες επηρεάζουν τις συνήθειες και τις απαιτήσεις παρακολούθησης περιεχομένου».
«Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες στους μαραθώνιους επεισοδίων. Κάποιοι ανακαλύπτουν μία τηλεοπτική σειρά στα μισά της σεζόν και βλέπουν πολλά επεισόδια στη σειρά, για να προλάβουν την εξέλιξή της. Άλλοι προτιμούν να παρακολουθούν μία ολόκληρη σεζόν με τον ρυθμό που τους βολεύει και συνήθως περιμένουν το τέλος της, όταν όλα τα επεισόδια θα είναι διαθέσιμα».

Ενώ το 41% των καταναλωτών εξέφρασε την επιθυμία να μπορεί να παρακολουθεί τα αγαπημένα τους προγράμματα οπουδήποτε, υπάρχουν ακόμη δύο βασικοί περιορισμοί: Το κόστος των διακινούμενων δεδομένων και το κόστος του ίδιου του περιεχομένου. Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι πολλοί είναι αυτοί που δεν συμβιβάζονται στην ποιότητα της εικόνας, με το 43% να δηλώνει ότι η υπερ-υψηλή ανάλυση (Ultra High Definition) είναι ιδιαιτέρως σημαντική.
Για πρώτη φορά, η εν λόγω μελέτη συμπεριέλαβε δεδομένα από την ελληνική αγορά. Τα κυριότερα ευρήματα έχουν, ως εξής:

Το on-demand περιεχόμενο και, ειδικά, μέσω streaming, καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χρόνο στις συνήθειες παρακολούθησης των καταναλωτών. Μάλιστα, το streaming στην Ελλάδα ήδη ξεπερνάει την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου: 86% των ερωτηθέντων βλέπει βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση.

Οι υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD) επιτείνουν τους «μαραθώνιους τηλεθέασης» επεισοδίων: Το 51% των χρηστών S-VOD στην Ελλάδα προτιμά όλα τα επεισόδια μίας σειράς να γίνονται διαθέσιμα ταυτόχρονα, για να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους βολεύει.
Αύξηση της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου σε άλλες συσκευές (PC, laptop, smartphone, tablet).

Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για υψηλή ποιότητα εικόνας: Το 47% δηλώνει ότι η υψηλή ανάλυση (HD) είναι ιδιαιτέρως σημαντική για μία βέλτιστη εμπειρία παρακολούθησης. Το αντίστοιχο ποσοστό για υπερ-υψηλή ανάλυση 4K/Ultra High Definition (UHD) είναι 31%.
Η μέση βαθμολογία NPS (Net Promoter Score – πόσο πιθανό είναι να προτείνατε μία τηλεοπτική υπηρεσία σε κάποιον φίλο, συγγενή, συνάδελφο) είναι υψηλότερη για over-the-top (OTT) και on-demand υπηρεσίες σε σύγκριση με την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου.

Η έκθεση Ericsson ConsumerLab TV & Media 2014 βασίζεται σε 23,000 συνεντεύξεις, μέσω διαδικτύου, με χρήστες ευρυζωνικών υπηρεσιών σε Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ινδονησία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδά, Κίνα, Μαλαισία, Μεξικό, Νότια Κορέα, Πορτογαλία, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Σουηδία, Ταϊβάν, Τουρκία και Χιλή. Σχεδόν το σύνολο των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σε καθημερινή βάση. Τα αποτελέσματα της μελέτης αντιπροσωπεύουν τις απόψεις περισσότερων από 620 εκατ. ανθρώπων.
Πηγή: skai.gr