Οι Βρυξέλλες ερευνούν τη μεγάλη συμφωνία Facebook-WhatsApp

Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ρωτούν τους ανταγωνιστές της Facebook και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εάν η προσφορά του νούμερο ένα μέσου κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως για την εξαγορά της WhatsApp θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών και θα υπονομεύσει την καινοτομία.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά το αίτημα της Facebook προς την ΕΕ για έγκριση της συμφωνίας, την μεγαλύτερη στην 10ετη ιστορία της, η οποία θα δώσει μια ισχυρή θέση στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μηνυμάτων (mobile messaging) έναντι των τηλεπικοινωνιών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την Δευτέρα ότι θα αποφασίσει μέχρι τις 3 Οκτωβρίου εάν θα δώσει το πράσινο φως για τη συμφωνία χωρίς όρους, εάν θα ζητήσει παραχωρήσεις, ή επεκτείνει την προκαταρκτική εξέταση σε μια ευρύτερη έρευνα.

Σε ερωτηματολόγιο που απεστάλη σε τρίτους και είδε το Reuters, η ρυθμιστική αρχή της ΕΕ ρώτησε αν η συμφωνία θα έχει αρνητική, ουδέτερη ή θετική επίδραση στους χρήστες και τους πελάτες στο mobile messaging και τα κοινωνικά δίκτυα.

«Αν είναι αρνητική, παρακαλείσθε να εξηγήσετε γιατί και τι είδους αρνητικές συνέπειες [για παράδειγμα, αύξηση των τιμών, αποτροπής της καινοτομίας, κλπ]», ανέφερε το έγγραφο.

Η Επιτροπή ρώτησε επίσης αν οι υπηρεσίες κινητών μηνυμάτων θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές φωνητικές κλήσεις, τα μηνύματα κειμένου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Θέλει να γνωρίζει αν οι διαφημιστές του Facebook θα είναι σε θέση να στραφούν σε άλλο τύπο διαφήμισης σε περίπτωση αύξησης των τιμών.

«Ως αποτέλεσμα της συναλλαγής Facebook / WhatsApp, περιμένετε οι χρήστες WhatsApp να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες κατά τη μετάβαση σε άλλη υπηρεσία/εφαρμογή επικοινωνιών;», αναφέρει το ερωτηματολόγιο.

Η Facebook αναμένει να κλείσει τη συμφωνία αυτό το έτος. Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ενέκριναν την εξαγορά τον Απρίλιο, λέγοντας στη WhatsApp να δεσμευθεί με τις τρέχουσες πρακτικές προστασίας της ιδιωτικής ζωής, μετά τη συγχώνευση, και να μην χρησιμοποιήσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για στοχευμένες διαφημίσεις.
Πηγή: Πηγή: EurActiv.gr