Κλείσιμο

Η πρώτη motion capture διαφήμιση στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Η πρώτη αμιγώς Ελληνική προσπάθεια δημιουργίας διαφήμισης animation με την τεχνολογία «motion capture» (καταγραφή κίνησης) πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στις εγκαταστάσεις του ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στα Τρίκαλα.

Το motion capture είναι τεχνική με την οποία γίνεται καταγραφή της ανθρώπινης κίνησης των ηθοποιών με ειδικές κάμερες και στη συνέχεια με κατάλληλη επεξεργασία αποδίδεται στη κίνηση που έχει καταγραφεί ο επιθυμητός χαρακτήρας, ενώ ταυτόχρονα προστίθεται και ο περιβάλλον χώρος. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται για video παιχνίδια και ταινίες σε Ιαπωνία και Αμερική, ενώ η Ευρώπη είναι αρκετά πίσω. Οι κινήσεις των ηθοποιών που βλέπουμε σε ταινίες όπως «Άρχοντας των Δακτυλιδιών», «Avatar», «Spiderman», «Οι Πειρατές της Καραϊβικής», κλπ., χρησιμοποίησαν αυτή τη τεχνική.

Το ΤΕΦΑΑ μέσω του Ινστιτούτου Έρευνας και Τεχνολογίας Θεσσαλίας (ΙΕΤΕΘ) εδώ και μερικά χρόνια έχει στη διάθεσή του εξελιγμένο εξοπλισμό που λίγα εργαστήρια έχουν στην Ευρώπη. Ο Υπεύθυνος του εργαστηρίου Εμβιομηχανικής και Διεπιστημονικής Έρευνας του τομέα κινησιολογίας του ΙΕΤΕΘ και Επίκουρος Καθηγητής του ΤΕΦΑΑ Γιάννης Γιάκας που συντόνισε την προσπάθεια, σε δηλώσεις του αναφέρει ότι πρόκειται για ιστορική στιγμή και θα ήθελε να ευχαριστήσει τους συνεργάτες του.

Ποτέ άλλοτε δεν επιχειρήθηκε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα και είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι με την εξέλιξη, προσθέτει ο κ. Γιάκας, επισημαίνοντας ότι η διαφήμιση αυτή έγινε για λογαριασμό κινηματογραφικής εταιρείας που ζήτησε κάτι πρωτοποριακό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάρκεια της διαφήμισης θα είναι περίπου μισό λεπτό ενώ τα γυρίσματα κράτησαν 7 ώρες. Ο κ. Γιάκας υπενθυμίζει ότι για περίπου μισή ώρα ταινίας, χρειάζονται εβδομάδες γυρισμάτων σε στούντιο motion capture και δαπανώνται μεγάλα ποσά. Είναι διαδικασία επίπονη αλλά ταυτόχρονα συναρπαστική. Κάναμε, διευκρινίζει, μια μικρή αρχή και αναμένουμε την συνέχεια. Δουλεύουμε πυρετωδώς ώστε το διαφημιστικό σποτ να είναι έτοιμο για προβολή πριν τα Χριστούγεννα.

Πηγή: skai.gr