Zeebox: Εφαρμογή για διαδικτυακώς «ενεργητικούς» τηλεθεατές

Μεγάλη απήχηση γνωρίζουν στις ΗΠΑ οι γνωστές ως εφαρμογές «δεύτερης οθόνης», δηλαδή τα προγράμματα τα οποία επιτρέπουν μεταξύ άλλων στους χρήστες να δουν ποια τηλεοπτική σειρά παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή οι «φίλοι» του από τα κοινωνικά δίκτυα και ποια εκπομπή τού προτείνουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι υπεύθυνοι μιας τέτοιας εφαρμογής, του Zeebox, ανακοίνωσαν χθες ότι το πρόγραμμά τους έχει ήδη εγκατασταθεί σε 1 εκατομμύριο «έξυπνες» συσκευές. Παρόλο που είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ μόλις τρεις μήνες.

Το Zeebox είναι δωρεάν και υπάρχει σε δύο εκδόσεις, για συσκευές iOS και Android. Από τη στιγμή που θα το «κατεβάσει» κανείς, μπορεί να ελέγχει ποιον τηλεοπτικό σταθμό βλέπουν οι επαφές του, αλλά και να επικοινωνήσει μαζί τους. Για κάθε εκπομπή που προβάλλεται εκείνη τη στιγμή, μπορεί επίσης να διαβάσει τα σχετικά μηνύματα που έχουν αναρτηθεί στο Twitter ή στο site της εκπομπής και να προσθέσει το δικό του σχόλιο.

Πέρα από την κοινωνική δικτύωση, όμως, οι εφαρμογές «δεύτερης οθόνης» έχουν σαν στόχο να προσφέρουν συμπληρωματικό περιεχόμενο στον τηλεθεατή για την εκπομπή που βλέπει. Σημαντικό ποσοστό πληροφοριών προέρχεται από τους ίδιους τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Και σε αυτό το σημείο έγκειται ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Zeebox, καθώς η εταιρεία που το ανέπτυξε συνεργάζεται με τριάντα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα των ΗΠΑ, όπως τα NBC Universal, Viacom, Comcast και HBO. Τα δίκτυα αυτά χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να προσθέσουν έξτρα υλικό για τις παραγωγές τους – όπως τα βιογραφικά των ηθοποιών ή πρόσφατες ειδήσεις σχετικά την παραγωγή. Με συνέπεια, όπως υποστήριξαν οι υπεύθυνοι της εφαρμογής στο σάιτ τεχνολογίας The Next Web, οι χρήστες να αξιοποιούν την εφαρμογή κατά μέσο όρο για 30 λεπτά ανά εκπομπή.

Κάποιοι σταθμοί χρησιμοποιούν επίσης το Zeebox για να κάνουν τις εκπομπές τους πιο διαδραστικές. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του τηλεπαιχνιδιού «Take it All» του NBC, μέσα από τις «έξυπνες» συσκευές τους οι τηλεθεατές μπορούν να συμμετάσχουν σε ψηφοφορίες και να παίξουν ένα ανάλογο βιντεοπαιχνίδι, με τους νικητές να ανακοινώνονται στο τέλος της εκπομπής.

Αν και ορισμένοι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν αναπτύξει τα δικά τους προγράμματα «δεύτερης οθόνης», η μεγαλύτερη απειλή για το Zeepbox προέρχεται από τη Microsoft και πιο συγκεκριμένα από την εφαρμογή Xbox SmartGlass για την παιχνιδομηχανή Xbox 360. Η application κυκλοφόρησε από την αμερικανική εταιρεία τον περασμένο Οκτώβριο και δίνει παρόμοιες δυνατότητες σε όσους την εγκαταστήσουν στην iOS, Android ή Windows Phone συσκευή τους
Πηγή: skai.gr