Εγκαίνια στη συνέργεια ΣΥΡΙΖΑ - Δανέλλη με κοινή ερώτηση

Τον κοινό του βηματισμό με τον ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίασε σήμερα ο ανεξάρτητος πλέον βουλευτής Σπύρος Δανέλλης μετά το «ΝΑΙ» στην ψήφο εμπιστοσύνης και τη διαγραφή του από το Ποτάμι.

Αν και ο κ. Δανέλλης δεν έχει προσχωρήσει στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό δεν εμποδίζει συνέργειές τους σε ζητήματα στα οποία συμφωνούν, όπως η επέκταση της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου και στην Κρήτη, την οποία ζητά ο ίδιος με 6 κρητικούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μέσω ερώτησης που κατέθεσαν από κοινού στον Υπουργό Ναυτιλίας, Φώτη Κουβέλη.

Την ερώτηση, με την οποία καλούν τον Υπουργό Ναυτιλίας να ξεκαθαρίσει εάν προτίθεται να επεκτείνει το μέτρο εντός του έτους στην Κρήτη και με ποιο χρονοδιάγραμμα, συνυπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Βάλια Βαγιωνάκη, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Εμμανουήλ Θραψανιώτης, Γιάννης Μιχελογιαννάκης, Αντώνης Μπαλωμενάκης και ο ανεξάρτητος Σπύρος Δανέλλης.

Με την ερώτησή τους, οι εφτά βουλευτές, επισημαίνουν ότι το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί μέτρο για την ουσιαστική στήριξη της νησιωτικότητας, που προστατεύεται από το Σύνταγμα και τη Συνθήκη λειτουργίας της Ε.Ε κι αφού «καρφώνουν» τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ότι επί 40 χρόνια οι προεκλογικές τους υποσχέσεις για την εφαρμογή τους παρέμεναν κενό γράμμα και μνημονεύουν την εφαρμογή του από την σημερινή κυβέρνηση εν μέσω δύσκολης δημοσιονομικής προσαρμογής, ζητούν την επέκτασή του στην Κρήτη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου και στην Κρήτη»

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί μέτρο για την ουσιαστική στήριξη της νησιωτικότητας που προστατεύεται από το Σύνταγμα, αλλά και από τη Συνθήκη λειτουργίας της ΕΕ.

Στη χώρα μας επί τέσσερις περίπου δεκαετίες η εφαρμογή του αποτέλεσε πεδίο προεκλογικών υποσχέσεων και εξαγγελιών σε βάρος των κατοίκων της νησιωτικής χώρας. Η σημερινή Κυβέρνηση, - και σε μια περίοδο δύσκολης δημοσιονομικής προσαρμογής - υλοποίησε τη δέσμευση της απέναντι στους νησιώτες εφαρμόζοντας πιλοτικά και θεσμοθετώντας για πρώτη φορά ένα ουσιαστικό μέτρο που απαντά στις ανάγκες των νησιωτών και στις ανάγκες για ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας.

Ήδη από 1/7/2018 το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου λειτουργεί πιλοτικά σε 49 νησιά της χώρας και στην πρώτη του εφαρμογή επιδότησε 61.500 κατοίκους νησιών ώστε να πραγματοποιήσουν άνω των 60.000 ακτοπλοϊκών ταξιδιών, αλλά και 3.100 νησιωτικές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν προϊόντα και πρώτες ύλες, από και προς τα νησιά, ενώ το 2019 αποτελεί την χρονιά της καθολικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλη τη Νησιωτική Ελλάδα.

Επειδή το Μεταφορικό Ισοδύναμο απαντά στις πραγματικές ανάγκες όλων των νησιωτών.

Επειδή η μέχρι σήμερα εφαρμογή του μέτρου αποδεικνύεται ως πλήρως επιτυχημένη στη νησιωτική Ελλάδα εμβαθύνοντας έμπρακτα τους κατοίκους των νησιών.

Επειδή δεν μπορεί να αποκλειστεί η Κρήτη από ένα θεσμό που θωρακίζει αποτελεσματικά τους πολίτες της.

Επειδή η καθολική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλη τη Νησιωτική Ελλάδα δεν μπορεί να εξαιρεί την Κρήτη.

Επειδή το μέγεθος του νησιού, οι χιλιομετρικές αποστάσεις ανάμεσα στις παραγωγικές περιοχές και τα λιμάνια καθιστούν επαχθέστερο το συνολικό κόστος μεταφοράς.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Θα επεκταθεί εντός του έτους και με ποιο χρονοδιάγραμμα το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου και στην Κρήτη;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Βαγιωνάκη Βάλια

Βαρδάκης Σωκράτης

Δανέλλης Σπυρίδων

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Μιχελογιαννάκης Γιάννης

Μπαλωμενάκης Αντώνης
Πηγή: Ναντίν Χαρδαλιά