Μεταφορικό ισοδύναμο στα βενζινάδικα των νησιών

Τη μήνη της αντιπολίτευσης και κυρίως της ΝΔ προκάλεσε τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ένταξη και των ιδιοκτητών πρατηρίων καυσίμων στα νησιά στους δικαιούχους του μεταφορικού ισοδύναμου.

«Αυτή η τροπολογία είναι προεκλογικού χαρακτήρα, γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει αύριο το μεταφορικό ισοδύναμο και η μεθοδολογία. Δίνετε εξουσιοδότηση στον εαυτό σας και τον Υπουργό Οικονομίας για τον προσδιορισμό σε μελλοντικό χρόνο των βασικών στοιχείων της διαδικασίας για την εφαρμογή του μέτρου», σημείωσε ο Κώστας Σκρέκας από τη ΝΔ, κατηγορώντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση ότι με το μηχανισμό που προτείνει δημιουργεί «νέους λαθρέμπορους καυσίμων».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Χρήστος Μπουκώρος (ΝΔ), μιλώντας για «προεκλογικό πυροτέχνημα» και σχολιάζοντας την κατάργηση της πρόβλεψης για έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης εντός 2 μηνών και την ανάθεση όλων των αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Ναυτιλίας.

«Λίγο πριν τις εκλογές ρίχνετε το μπαλάκι για να πείτε ότι τάχα νομοθετήσατε εσείς το μεταφορικό ισοδύναμο και στα καύσιμα αλλά η ΝΔ δεν το εφαρμόζει», κατέληξε ο κ. Μπουκώρος, στηλιτεύοντας το αόριστο χρονοδιάγραμμα και το ανεφάρμοστο των ρυθμίσεων που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Με σκληρή γλώσσα αντέδρασε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, σχολιάζοντας δηκτικά: «Τελικά είστε μνημονιακότεροι των μνημονίων. Ούτε οι Θεσμοί δεν έθεσαν όλα αυτά που λέτε όταν συζητήσαμε το μέτρο. Εμείς ξεκινήσαμε το μέτρο και αυτή είναι η πραγματικότητα».

Ο ίδιος απέκρουσε τις κατηγορίες του κ. Σκρέκα περί νέας γενιάς λαθρεμπόρων, επικαλούμενος το σύστημα εισροών – εκροών στα βενζινάδικα όλης της χώρας, ενώ για την μετάθεση των λεπτομερειών του μέτρου σε Κοινή Υπουργική Απόφαση, επικαλέστηκε το πλήθος τεχνικών λεπτομερειών, που θα οδηγούσε διαφορετικά σε συνεχείς τροποποιήσεις του νόμου.

Η τροπολογία προβλέπει την είσπραξη του μεταφορικού ισοδύναμου και από τους κατόχους αδείας πρατηρίων καυσίμων στα νησιά, οι οποίοι όπως σημειώνεται οφείλουν να μειώσουν την τιμή λιανικής πώλησης για την κατηγορία υγρού καυσίμου κίνησης κατά το υπολογισμένο ποσό που θα εισπράττουν ως Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ).

Ορίζεται, δε, η επιβολή επιπλέον των προβλεπομένων προστίμου 500 ευρώ εάν ο πρατηριούχος ενταχθεί στη δράση του μεταφορικού ισοδύναμου και δεν γνωστοποιήσει την τιμή λιανικής πώλησης του επιλέξιμου καυσίμου στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων.

Η τροπολογία ψηφίζεται αυτή την ώρα, αλλά δεδομένου ότι είναι μία από τις πολλές που κατατέθηκαν στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και μάλιστα με κατεπείγουσες διαδικασίες, προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις για κακή νομοθέτηση και υπέρβαση κάθε κανονιστικού ορίου.

Δείτε εδώ την τροπολογία
Πηγή: skai.gr - Ναντίν Χαρδαλιά