Αναξιοκρατικό (;) το σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων

Αιχμές περί αναξιοκρατίας του συστήματος επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αφήνει με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, Γιώργος Παπαηλιού, τονίζοντας ότι ο τρόπος διεξαγωγής της προφορικής συνέντευξης περιέχει «υποκειμενισμό» και έχει οδηγήσει σε «περίεργα» αποτελέσματα στο νομό Αρκαδίας.

Ο ερωτών βουλευτής εγείρει ερωτηματικά περί πιθανού «μαγειρέματος» στα αποτελέσματα, σημειώνοντας ότι στη διαδικασία επιλογής διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον νόμο Αρκαδίας, «συγκεκριμένοι υποψήφιοι εμφανίζονται ως “αριστούχοι” στις συνεντεύξεις αν και στη διαδικασία των μετρήσιμων μορίων είχαν “πατώσει”», με συνέπεια να ανατρέπονται τα αποτελέσματα.

«Όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια άνω των 15
, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν με 0,92 μέχρι 4,5 μόρια και όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια κάτω των 13, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν με 7 μέχρι 8 μόρια», σημειώνει χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «Ο τρόπος της προφορικής αξιολόγησης που προβλέπει κρίση για “τη συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση” περιέχει εκ των πραγμάτων έναν υποκειμενισμό. Όμως αυτό δεν εξηγεί, υποψήφιοι διευθυντές, πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές, να βαθμολογούνται με 0,92, 2,50, 3,40, 3,50 κλπ μόρια».

Ο ίδιος καλεί τον Υπουργό Παιδείας να λάβει μέτρα για τη διερεύνηση τυχόν αυθαίρετων πράξεων ή παραλείψεων ώστε να αποδοθούν ευθύνες, να αρθούν οι αδικίες και να αποκατασταθεί «το καθεστώς δικαιοσύνης και αξιοκρατίας».

Η καταγγελία του κ. Παπαηλιού μπορεί να αφορά στο νομό Αρκαδίας, ωστόσο, δεδομένου ότι το ίδιο σύστημα εφαρμόζεται σε εθνικό επίπεδο, εγείρονται ερωτηματικά για το αν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό ή τελικά το σύστημα είναι διάτρητο και απαιτεί αλλαγές.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Επιλογή διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας

Η διαδικασία επιλογής διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας έχει δημιουργήσει πολλές απορίες.
Υποψήφιοι διευθυντές, πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές, με προσόντα και υψηλή μετρήσιμη μοριοδότηση, κατά τη συνέντευξη αξιολογήθηκαν με βαθμούς που από μόνοι τους εγείρουν εύλογα ερωτηματικά.
Όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια άνω των 15, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν με 0,92 μέχρι 4,5 μόρια και όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια κάτω των 13, κατά τη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν με 7 μέχρι 8 μόρια.
Ενστάσεις κατά της μετρήσιμης μοριοδότησης εξετάστηκαν και απορρίφθηκαν πριν από τη συνέντευξη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και στη συνέχεια ταυτόσημες ενστάσεις των ιδίων υποψηφίων, έγιναν δεκτές εκ των υστέρων, μετά τη συνέντευξη.
Ο τρόπος της προφορικής αξιολόγησης που προβλέπει κρίση για «τη συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση» περιέχει εκ των πραγμάτων έναν υποκειμενισμό. Όμως αυτό δεν εξηγεί, υποψήφιοι διευθυντές, πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές, να βαθμολογούνται με 0,92, 2,50, 3,40, 3,50 κλπ μόρια.
Βάσει όλων αυτών, η προφορική βαθμολόγηση επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα, ανατρέποντας αυτό της μετρήσιμης βαθμολόγησης.
Και βέβαια αυτό δεν έγινε με όλους τους υποψήφιους, αρκετοί εκ των οποίων επελέγησαν διευθυντές με τρόπο αντικειμενικό και αξιοκρατικό.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Τι είδους πρωτοβουλίες πρόκειται να αναλάβει, ώστε, αν διαπιστωθούν αυθαίρετες πράξεις ή παραλείψεις στην παραπάνω διαδικασία, να αποδοθούν ευθύνες και να αρθούν οι αδικίες που έγιναν, προκειμένου να αποκατασταθεί καθεστώς δικαιοσύνης και αξιοκρατίας στον χώρο των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας;
Πηγή: skai.gr