Επίκαιρη επερώτηση από τη ΝΔ για τη ρύπανση του Σαρωνικού

Τον έλεγχο τυχόν ευθυνών του αρμόδιου υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή για την επέκταση της ρύπανσης στο Σαρωνικό και τη μεταφορά της αντιπαράθεσης στη Βουλή, επιχειρεί η ΝΔ, δια της κατάθεσης επίκαιρης επερώτησης 23 βουλευτών της προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, με την οποία τους καταλογίζουν «εγκληματική ολιγωρία» στην αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό.

Στην επίκαιρη επερώτηση που συνυπογράφουν ο πρώην Πρόεδρος της ΝΔ, Ευάγγελος Μεϊμαράκης, οι αντιπρόεδροι Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς και οι Τομεάρχες Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος Γιάννης Πλακιωτάκης και Κώστας Σκρέκας, αλλά και βουλευτές του κόμματος, υπογραμμίζονται με νόημα οι δηλώσεις του κ. Κουρουμπλή περί «πλήρους ελέγχου της κατάστασης και περιορισμού της διαρροής» μία ημέρα μετά το ναυάγιο, για να καταδείξουν ότι οι εξελίξεις τον διέψευσαν, αποδίδοντάς του πρόθεση ψεύδους.

«Η εγκληματική ολιγωρία, η έλλειψη συντονισμού και η παντελής άγνοια της διαδικασίας διαχείρισης εκ μέρους σας ως Υπουργού της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ της κρίσης στην βύθιση του δεξαμενόπλοιου “ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ” οδήγησε δυστυχώς σε μία τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή», σημειώνεται στην επίκαιρη επερώτηση και οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης καλούν τον Υπουργό Ναυτιλίας να απαντήσει σε 10 ερωτήματα:

1.Ποια είναι τα αίτια του ναυαγίου;
2. Το δεξαμενόπλοιο ήταν αξιόπλoο ή είχε πράγματι ρήγμα ;
3. Πότε είχε ελεγχθεί το αξιόπλoο του από το Υπουργείο Ναυτιλίας;
4. Σε ποιο χρόνο άρχισε να υλοποιείται το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του Υπουργείου Ναυτιλίας;
5. Ποιος ή ποιοι είναι υπεύθυνοι για την ενεργοποίησή του;
6. Πότε ενημερώθηκαν για το ναυάγιο;
7. Πότε ανταποκρίθηκαν για την διαχείριση της κρίσης;
8. Ήταν επαρκή τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους;
9. Πότε ενημερώθηκαν οι τοπικές Αρχές;
10. Γιατί επεκτάθηκε η ρύπανση;».

Παράλληλα, στην επίκαιρη επερώτησή τους οι «γαλάζιοι» βουλευτές, επισημαίνουν ότι οι περιφερειακοί σταθμοί καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης που λειτουργούν στον Πειραιά και την Ελευσίνα «από την έως τώρα διαχείριση της κρίσης, αποδεικνύονται εκ της πράξεως αναποτελεσματικοί και ότι υπολειτουργούν» και προσθέτουν ότι η χώρα μας έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την EMSA (European Maritime SafetyAgency), η οποία διαθέτει, σε κατάσταση αναμονής, εξειδικευμένα πλοία τα οποία δύνανται να επιχειρήσουν σε παρόμοια περιστατικά και παρ’ ότι όπως τονίζουν βρισκόταν ελλιμενισμένο στην περιοχή, πέραν των άλλων σκαφών απορρύπανσης και το πλοίο ΑΚΤΑΙΑ OSRV, που είναι εφοδιασμένο και με ραντάρ κατάλληλο να παρέχει πληροφορίες διεύθυνσης κίνησης της πετρελαιοκηλίδας «δεν ζητήθηκε έγκαιρα η συνδρομή του στην αντιμετώπιση της καταστροφής».
Πηγή: skai.gr - Ναντίν Χαρδαλιά