Κλείσιμο

«Τρολάρισμα» του νέου Υφυπουργού Παιδείας στον πρωθυπουργό για τις μαθητικές καταλήψεις

Μόνο ως ασυνείδητο «τρολάρισμα» στον πρωθυπουργό θα μπορούσε να δει κανείς την τοποθέτηση του νέου Υφυπουργού Παιδείας, Δημήτρη Μπαξεβανάκη στη Βουλή, αναφορικά με το φαινόμενο των μαθητικών καταλήψεων, αφού εμφανίστηκε στο ακριβώς αντίθετο «ρεύμα» από εκείνο που κινείται ο πρωθυπουργός.

Στο πλαίσιο απάντησης σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή ΚΚΕ Γιάννη Γκιόκα σχετικά με τις διώξεις μαθητών που συμμετέχουν σε καταλήψεις, ο υφυπουργός παιδείας, στηλίτευσε με ευθύ και απόλυτο τρόπο αυτό το είδος κινητοποιήσεων αν μη τι άλλο όταν πραγματοποιούνται άνευ ουσιαστικών αιτημάτων και σύγκλησης της γενικής συνέλευσης των μαθητών.

«Δεν είναι μαθητική κινητοποίηση, όταν μια μικρή ομάδα μαθητών –τριών, πέντε, δέκα– πραγματοποιεί κλείσιμο του σχολείου, εν αγνοία της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπόλοιπων μαθητών και μάλιστα χωρίς να έχει τηρηθεί οποιοδήποτε είδος δημοκρατικής και συλλογικής διαδικασίας. Κάνουμε λάθος όλοι μας να χαϊδεύουμε αυτιά και να καλλιεργούμε την ψευδαίσθηση στους νέους ανθρώπους ότι αυτού του είδους οι κινήσεις αποτελούν δήθεν αγωνιστικές κινητοποιήσεις», σημείωσε αρχικά ο κος Μπαξεβανάκης.

Συνεχίζοντας, δε, το συλλογισμό του, υποστήριξε πως όταν κανείς «χαϊδεύει αυτιά» δεν καλλιεργεί αγωνιστικές συνειδήσεις ούτε προάγει τη Δημοκρατία και τις συλλογικές διαδικασίες, αλλά αντιθέτως όπως τόνισε τις υπονομεύει.

«Αυτά τα πράγματα δεν ωφελούν τη Δημοκρατία. Αντίθετα, στρώνουν το χαλί σε αυτούς που δεν έχουν καμία σχέση με τη Δημοκρατία. Και νομίζω ότι καταλαβαίνετε σε ποιους αναφέρομαι», κατέληξε ο νέος υφυπουργός Παιδείας, θυμίζοντας αυτομάτως σε όσους παρακολουθούν τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες τα όσα περί του αντιθέτου δήλωνε μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο από το ίδιο βήμα ο πρωθυπουργός κατά την προ ημερησίας συζήτηση για την Παιδεία και στο πλαίσιο της μετωπικής του σύγκρουσης με τον πρόεδρο της ΝΔ.

«Εγώ είμαι υπερήφανος για τη δική μου πορεία. Διότι ήταν τιμή μου να συμμετέχω σε κάποιες από τις εξάρσεις, τις σημαντικές εκλάμψεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος στον τόπο μας. Γιατί το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα, το νεολαιίστικο κίνημα στον τόπο μας έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του ΄90-΄91 ενάντια σε έναν αυταρχικό και οπισθοδρομικό, αντιεκπαιδευτικό νόμο τότε της Κυβέρνησης του πατέρας σας, όπως ήταν τιμή μου να συμμετέχω και στο φοιτητικό κίνημα, βεβαίως σε μια εποχή παρακμής του κινήματος και του ρόλου των φοιτητικών συλλόγων. Αλλά αυτοί οι αγώνες, οι κοινωνικοί αγώνες, οι συλλογικοί αγώνες είναι αγώνες που πήγαν την κοινωνία μπροστά, διασφάλισαν και κατοχύρωσαν δικαιώματα, υπερασπίστηκαν τη δημόσια παιδεία, τη δωρεάν παιδεία, την ίδια τη δημοκρατία», σημείωνε σύμφωνα με τα πρακτικά της 28ης Σεπτεμβρίου της Βουλής, ο Αλέξης Τσίπρας.
Πηγή: Ναντίν Χαρδαλιά