Υπερψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση

Επί της αρχής, από τους κυβερνητικούς βουλευτές, υπερψηφίσθηκε το νομοσχέδιο για την ναυτική εκπαίδευση.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης έκαναν λόγο για αυταρχισμό και αδιαλλαξία της κυβέρνησης και προσωπικά του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανόλη Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι ένα από τα αιτήματα της απεργίας των ναυτεργατών υπήρξε και η απόσυρση του νομοσχεδίου.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, αντέταξε ότι της κατάθεσης του νομοσχεδίου προηγήθηκε διάλογος ενάμισι έτους με τους εμπλεκόμενους φορείς και πως όλα τα αιτήματα των καθηγητών των Σχολών Εμπορικής Ναυτιλίας έχουν ικανοποιηθεί. Στην απεργία της ΠΝΟ, «το θέμα της απόσυρσης του νομοσχεδίου είναι τελευταίο στη σειρά και εμβολίμως μπήκε, πιο πολύ για να φαίνεται ότι μαζί με όλα τα άλλα θέματα, έχουμε και το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης». Όσον αφορά δε τις ανησυχίες ότι το νομοσχέδιο πλήττει τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτικών, ο κος Κεφαλογιάννης επικαλέστηκε το ότι έκανε δεκτή, διευκρινιστική διάταξη που συνέταξαν οι νομικοί σύμβουλοι της ΠΝΟ.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Καστανίδης, επέμεινε ότι το σκεπτικό της επιστράτευσης δεν συνάδει με το άρθρο 22 του Συντάγματος και το Προεδρικό Διάταγμα 17/1974, τα οποία επικαλέστηκε η κυβέρνηση. «Το μόνον που θα μπορούσατε να επικαλεστείτε ελλείψει νόμου, θα ήταν μια δικαστική απόφαση - αλλά το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, έκρινε ότι δεν συντρέχουν λόγοι κήρυξης της απεργίας ως παράνομης και καταχρηστικής» υποστήριξε ο κ. Καστανίδης.
"Η απόφαση του Πρωτοδικείου δεν έχει καμία σχέση με την επιστράτευση. Ηταν μια προσφυγή των ακτοπλόων σε βάρος της ΠΝΟ» απάντησε ο κ. Κεφαλογιάννης και συνέχισε: «Η κ. Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ότι το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να αναλάβει μια πρωτοβουλία για την κατάργηση της επιστράτευσης. Αν αυτά που λέτε είναι σωστά, τότε ο κ. Παπανδρέου έπρεπε να πει από το βήμα της Βουλής ότι τέτοιο θέμα δεν υπάρχει και πως είναι λυμένο με την κατάργηση του ΠΔ 509. Λύστε το θέμα πρώτα μέσα στο ΠΑΣΟΚ και μετά ελάτε στη Βουλή να μας πείτε τις προτάσεις σας».
"Θα μπορούσατε να είχατε άρει την επιστράτευση. Λύθηκε το πρόβλημά σας. Όμως, οι έκτακτοι νόμοι βολεύουν εσάς και είναι απαίτηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου» παρατήρησε ο Ορέστης Κολοζώφ (ΚΚΕ), ενώ η βουλευτής του κόμματος Ελπίδα Παντελάκη, σχολίασε χαρακτηριστικά: «Η διαφορά στην επιστράτευση, είναι η διαφορά του αριθμού στο ΦΕΚ: Το ΦΕΚ του ΠΑΣΟΚ που επιστράτευσε τους ναυτεργάτες έλεγε 779 και της ΝΔ έχει νούμερο 230». Όσο για το Γιάννη Δραγασάκη (ΣΥΝ) υπενθύμισε την πρόταση του κόμματός του προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις να καταργηθεί ο νόμος για την πολιτική επιστράτευση και κάλεσε την κυβέρνηση να ορίσει την ημέρα που θα αρθεί η πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών - κάτι για το οποίο δεν έλαβε απάντηση.
Η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ, Ελπίδα Τσουρή, παρατήρησε ότι οι Σχολές Εμπορικού Ναυτικού αναβαθμίζονται μόνον στα χαρτιά, χωρίς να υπάρχει ενίσχυση της υλικοτεχνικής τους υποδομής. Επ` αυτού, ο Μ. Κεφαλογιάννης αντέταξε ότι «για τον εξοπλισμό των προγραμμάτων των Σχολών Εμπορικού Ναυτικού, για το έτος 2006 έχουμε προγράμματα 8,5 εκ. ευρώ».
Σχετικά με την κατάργηση της κατάθεσης εγγυητικών επιστολών στο ΥΕΝ εκ μέρους των ακτοπλόων, πριν από την έναρξη των δρομολογίων, ο κ. Κεφαλογιάννης παρατήρησε ότι γίνεται λόγος για «εγγυητικές επιστολές 3000 ευρώ έως 30.000 ευρώ, για πλοία που κοστίζουν μέχρι και 200 εκ. ευρώ, δηλαδή για κάτι απειροελάχιστο που μας φέρνει σε σύγκρουση με την Ε.Ε.».
Τέλος, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, διαβεβαίωσε «με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο», ότι λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας «αλλά θα γίνονται όπως έγιναν και πέρυσι, έκτακτοι έλεγχοι και θα επιβληθούν υψηλότατες ποινές».
"Από το 1980 μέχρι το 2004, οι ποινές που επιβλήθηκαν από το ΥΕΝ ήταν ύψους 880.000 ευρώ, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια, με τους έκτακτους ελέγχους, ήσαν παραπάνω από 5 εκ. ευρώ. Αυτό δείχνει ποια είναι η προσοχή μας και πώς εμείς σκεφτόμαστε τα θέματα της ασφάλειας» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Πηγή: ΑΠΕ
Πηγή: skai.gr