Κλείσιμο

Η Γαλλία απαγορεύει το Photoshop στις διαφημιστικές πινακίδες

Το γεγονός ότι οι φωτογραφίες μοντέλων που βλέπουμε σε περιοδικά και πινακίδες είναι συνήθως «ψηφιακά ενισχυμένες» είναι ένας κοινωνικός κανόνας που τείνουμε να αποδεχθούμε. Ωστόσο, στη Γαλλία, αυτό δεν θα ισχύει πλέον, και με τη βούλα του νόμου.

Σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης παραπλανητικών προωθήσεων, στο εξής θα επιβάλλονται πρόστιμα στους διαφημιστές για την ψηφιακή επεξεργασία των σωμάτων των μοντέλων χωρίς να υποδηλώνεται ρητά ότι η εικόνα έχει αλλοιωθεί ψηφιακά.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα The Independent, όσοι διαφημιστές αρνούνται να συμπεριλάβουν προειδοποιητική λεζάντα για το ρετούς στα μοντάλα, κινδυνεύουν με πρόστιμα ύψους 37.500 ευρώ ή έως και 30% του κόστους που χρειάστηκε για την παραγωγή της διαφήμισης.

Η γαλλική κυβέρνηση πιστεύει ότι οι εικόνες που προβάλλονται στις διαφημίσεις συνιστούν θέμα δημόσιας υγείας, και ευελπιστεί ότι η νέα απόφαση θα αντιμετωπίσει το θέμα της εμφάνισης πολύ λεπτών μοντέλων στη μόδα, τα οποία προωθούν μια ανθυγιεινή και ουσιαστικά μη ρεαλιστική εικόνα του σώματος, δεδομένου ότι αυτές οι φωτογραφίες είναι συνήθως ψηφιακά αλλοιωμένες.

«Η έκθεση των νέων σε μη ρεαλιστικές εικόνες σωματότυπων οδηγεί σε μειωμένη αυτοεκτίμηση που μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά που σχετίζεται με την υγεία», εξήγησε η υπουργός Υγείας της Γαλλίας Μαρισόλ Τουρέν. Ωστόσο, ο νέος νόμος απαγορεύει μόνο την αλλοίωση του σχήματος του σώματος και δεν θα αφορά άλλες αλλαγές, όπως αλλαγές στο δέρμα ή λιγότερες τρίχες.

Σημειώνεται ότι η Γαλλία αποφάσισε προ μηνών να απαγορεύσει και την απασχόληση ανορεξικών μοντέλων, απαιτώντας από αυτά να προσκομίσουν ιατρικό πιστοποιητικό για να αποδείξουν ότι κρίθηκαν κατάλληλοι για εργασία.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι κολοσσοί της μόδας LVMH και Kering, οι οποίοι έχουν ως θυγατρικές τους την Dior, τη Louis Vuitton και τη Gucci, ανακοίνωσαν ότι θα απαγορεύσουν την εργασία σε πολύ αδύνατα μοντέλα.
Πηγή: skai.gr