ΥΓΕΙΑ


Η σοκολάτα ρίχνει την υψηλή πίεση

Όπως και η σωματική άσκηση σύμφωνα με έρευνα ειδικών|Ένα κομμάτι σοκολάτα τη μέρα μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με μισή ώρα καθημερινή σωματική άσκηση, όσον αφορά τη μείωση της υψηλής πίεσης του αίματος, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλών ειδικών.

 
 
Ένα κομμάτι σοκολάτα τη μέρα μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με μισή ώρα καθημερινή σωματική άσκηση, όσον αφορά τη μείωση της υψηλής πίεσης του αίματος, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλών ειδικών.

Η μελέτη, υπό τη δρα Κάριν Ριντ του πανεπιστημίου της Αδελαϊδας, η οποία δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό "BMC Medicine", σύμφωνα με τη βρετανική "Τέλεγκραφ", αναφέρει ότι σε όσους πάσχουν από υψηλή πίεση, η σοκολάτα μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εμφράγματος ή εγκεφαλικού μέχρι και 20% μέσα σε μια πενταετία.

Η σοκολάτα - ειδικά η μαύρη- περιέχει τις χημικές ουσίες φλαβονόλες που με φυσικό τρόπο διευρύνουν το αιμοφόρα αγγεία και διευκολύνουν έτσι τη ροή του αίματος, ρίχνοντας την πίεσή του. "Δεν είναι ανάγκη να παίρνει κανείς πάντα φάρμακα για τη μείωση της πίεσης. Υπάρχουν και τροφές που βοηθάνε σε αυτό", δήλωσε η κα Ριντ.

Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο υποφέρουν από υπέρταση (υψηλή πίεση) και εκτιμάται ότι οι μισοί από αυτούς δεν το ξέρουν, καθώς ποτέ δεν είχαν τη σχετική ιατρική διάγνωση. Περίπου ένας στους δέκα ανθρώπους με υπέρταση δεν μπορεί να ελέγξει την πάθηση με φάρμακα, παρουσιάζοντας έτσι μεγαλύτερο κίνδυνο.

Η αυστραλιανή μελέτη βρήκε ότι η κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να ρίξει την πίεση μέχρι 5% σε όσους έχουν υπέρταση, ενώ δεν επηρεάζει όσους έχουν φυσιολογική πίεση και έτσι δεν προκαλεί υπόταση (χαμηλή πίεση).

Όπως είπαν οι ερευνητές, θα χρειαστούν κι άλλες έρευνες για να καθοριστεί η ιδανική ποσότητα σοκολάτας, που επιφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ωφέλεια. Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι ωφέλεια για την υγεία μπορεί να υπάρξει από ένα κομματάκι (έξι γραμμάρια) τη μέρα μέχρι μια ολόκληρη σοκολάτα (100 γραμμάρια).

Οι άνθρωποι με υψηλή πίεση έχουν σε μόνιμη βάση συστολική πίεση πάνω από 140 ή διαστολική πάνω από 90. Η φυσιολογική πίεση είναι περίπου 90/60. Οι έρευνες δείχνουν ότι η σοκολάτα ρίχνει γύρω στις 5 μονάδες τη συστολική πίεση, πράγμα που ισοδυναμεί με το αποτέλεσμα το οποίο έχει μισή ώρα σωματικής άσκησης μέτριας έντασης (γρήγορο περπάτημα, κολύμπι κ.α.).

Μια άλλη έρευνα, που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα φέτος, είχε δείξει ότι οι άνθρωποι που τρώνε μια σοκολάτα την εβδομάδα, έχουν 22% μικρότερη πιθανότητα να πάθουν εγκεφαλικό. Από την άλλη πάντως, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη άλλες πιθανές αρνητικές συνέπειες από την κατανάλωση σοκολάτας, όπως η παχυσαρκία.
 
Σαλμάς: Νέα μέτρα για ΕΟΠΥΥ χωρίς επιβάρυνση των ασθενών
Από το έλλειμμα, που εκτιμάται ότι θα φτάσει το 2013 στο ένα δισ. ευρω – αν δεν ληφθούν μέτρα - το μισό θα οφε…
19.06.2013, 18:33
Λυκουρέντζος: Αυστηροποίηση των ποινών σε φαρμακοποιούς και γιατρούς που εφαρμόζουν εναρμονισμένες πρακτικές
Όπως ανέφερε, θα ενισχυθεί ο κώδικας δεοντολογίας από πλευράς του ΕΟΦ, του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεω…
19.06.2013, 16:58
Εβδομάδα πρόληψης για τη γυναίκα στο δήμο Χαϊδαρίου
Στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου βρίσκεται από σήμερα η κινητή μονάδα μαστογραφία της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρεία…
19.06.2013, 16:04
Επιβολή νέου φόρου σε τσιγάρα λόγω ελλείμματος ΕΟΠΥΥ εξετάζει η κυβέρνηση
Ωστόσο, ο πρόεδρος του Οργανισμού επεσήμανε πως δεν υπαρχει φόβος περικοπής παροχών προς τους δικαιούχους, και…
19.06.2013, 16:02
Σούρλας: Κάποιοι κερδοσκοπούν αδίστακτα στην υγεία
«Επιβάλλεται να θωρακίσουμε το χώρο της υγείας και να τον προστατεύσουμε από τους επίορκους, τους ασυνείδητους…
19.06.2013, 15:36
Η Αμερικανική Ιατρική Ένωση αναγνωρίζει τη παχυσαρκία ως ασθένεια
Ο Αμερικανική Ιατρική Ένωση (AMA) ψήφισε την Τρίτη την αναγνώριση της παχυσαρκίας ως ασθένεια και συνέστησε μι…
19.06.2013, 07:55
Η ατμοσφαιρική ρύπανση αυξάνει τον κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα στην ηλεκτρονική έκδοση της επιθεώρησης Environmental Health Perspec…
18.06.2013, 14:02
Υπ.Υγείας: Αποδεσμεύθηκαν πόροι για το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού
Με από παρέμβαση του υπουργού Υγείας, Ανδρέα Λυκουρέντζου -μετά από ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ- θα δοθούν οι πόροι για …
18.06.2013, 12:45
Σκοπούλη: Αδύνατον να μην δίνονται κονδύλια στο Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού
Η υφυπουργός Υγείας πρόσθεσε πως καταβάλλεται τεράστια προσπάθεια για να βρεθούν τα κονδύλια για τη συνέχιση τ…
18.06.2013, 11:51
Συλλογή φαρμάκων σε Τρίκαλα και Καλαμπάκα
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΣΚΑΪ «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ και στην ΥΓΕΙΑ», συγκεντρώνουμε φάρμακα και υγειονομ…
18.06.2013, 11:11

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... | 37  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.
 

Κίνηση στην Αθήναmyroute.gr

ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΟΧΗΜΑ

ΣΤΗ Λ. ΚΗΦΙΣΟΥ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΟΔΟ, ΣΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

Μποτιλιάρισμα

ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΑΛΙΑΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (καμία μεταβολή)