Κλείσιμο

Γονίδιο υπόσχεται αποτελεσματικότερη θεραπεία του άσθματος

Καλύτερη και πιο αποτελεσματική θεραπεία για το άσθμα υπόσχεται η ανακάλυψη ενός ακόμη γονιδίου, το οποίο ευθύνεται για τον τρόπο που αντιδρά το αμυντικό σύστημα των παιδιών.

Το γονίδιο που ανακάλυψαν αμερικανοί επιστήμονες στο Παιδιατρικό νοσοκομείο της Φιλαδέλφειας, εκφράζει μια πρωτείνη που είναι παρούσα σε κύτταρα - δολοφόνους του αμυντικού μας συστήματος.

Τα κύτταρα αυτά ρυθμίζουν το είδος της επίθεσης που θα εξαπολύσει το σώμα μας απέναντι σε ιούς, βακτήρια και αλλεργιογόνα, τα οποία είναι ικανά να προκαλέσουν άσθμα.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, όταν ασθενείς με άσθμα έρθουν σε επαφή με αλλεργιογόνα, όπως ακάρεα της σκόνης ή γύρη των φυτών, αναπτύσσουν υπερβολική αμυντική αντίδραση, η οποία παράγει φλεγμονή στον αεραγωγό του ασθενούς, με συνέπεια τη δυσκολία στην αναπνοή.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η μετάλλαξη στο γονίδιο που ανακάλυψαν ευθύνεται για αυτή την υπερβολική αντίδραση. Έτσι, ταυτοποιώντας ένα ακόμη γονίδιο που παίζει ρόλο στο άσθμα, ταυτοποιείται εν δυνάμει και ένας νέος στόχος για την παραγωγή ενός πιο αποτελεσματικού φαρμάκου για το άσθμα.