Κλείσιμο

Παραμένει ο κίνδυνος ρύπανσης

Περισσότεροι από 70 τόνοι μαζούτ έχουν αντληθεί μέχρι στιγμής από τον κόλπο των Φηρών, μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond.

Εκφράζονται φόβοι ότι το μεγαλύτεροι μέρος των καυσίμων (430 τόνοι) παραμένουν στο πλοίο, το οποίο βρίσκεται σε βάθος 130 μέτρων, με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος ρύπανσης στο μέλλον.

Ο Δήμαρχος Σαντορίνης, Άγγελος Ρούσσος, πρόκειται να καταθέσει την Τρίτη αγωγή κατά της εταιρείας, στην οποία ήταν ασφαλισμένο το Sea Diamond, αξιώνοντας μεταξύ άλλων την ισόβια προστασία της θαλάσσιας περιοχής.

Το βράδυ της Δευτέρας αναμένεται να αφιχθεί στη Σαντορίνη συνεργείο του Εθνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, ενώ την Τρίτη ή την Τετάρτη αναμένεται να γίνει γνωστή η ακριβής κατάσταση του πλοίου.

Το λιμεναρχείο Θήρας απαγόρευσε την προσέγγιση όλων των σκαφών και την κατάδυση τόσο στην περιοχή της προσάραξης, όσο και στην περιοχή βύθισης του κρουαζιερόπλοιου χωρίς την έγγραφη άδεια του λιμεναρχείου.

Ήταν στη γέφυρα; Στο μεταξύ, νέος γύρος καταθέσεων του πλοιάρχου και των πέντε μελών του πληρώματος αρχίζει από την επόμενη Δευτέρα, κατόπιν εντολής του υπουργού Ναυτιλίας. Περαιτέρω έρευνα έχει διαταχθεί από το λιμεναρχείο Σαντορίνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πλοίαρχος ενδέχεται να μη βρισκόταν στη γέφυρα την ώρα του ατυχήματος.

Ο ίδιος και τα πέντε μέλη του πληρώματος αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ εις βάρος τους ασκήθηκε από τον εισαγγελέα Νάξου ποινική δίωξη χωρίς προσωποποίηση ευθύνης για 3 πλημμελήματα: της πρόκλησης ναυαγίου, της πρόκλησης ρύπανσης και της παραβίασης διεθνών κανονισμών αποφυγής σύγκρουσης εξ αμελείας.

Εν τω μεταξύ, άκαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον εντοπισμό των δύο Γάλλων επιβατών του Sea Diamond.
Πηγή: skai.gr