Καραϊωσηφίδης στον ΣΚΑΪ: Οι πιλότοι δεν εκπαιδεύτηκαν σωστά σε νέα Boeing

Tην εκτίμηση πως οι πρόσφατες αεροπορικές τραγωδίες με Boeing 737 MAX 8, δεν οφείλονται κατ΄ αποκλειστικότητα τουλάχιστον, σε προβλήματα του νέου αυτού τύπου αεροσκαφών αλλά σχετίζονται και με την ελλιπή- κακή μετεκπαίδευση των χειριστών στα νέα συστήματα που αυτά φέρουν εξέφρασε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο αεροναυπηγός Φαίδων Ιωσιφίδης.

« Οι χειριστές δεν ενημερώθηκαν ως έπρεπε για τα νέα αυτά συστήματα του αεροπλάνου τα οποία, υποτίθεται πως σκοπός είναι να προσδώσουν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στις πτήσεις.».

Μάλιστα, οδηγίες για τον τρόπο λειτουργίας των νέων συστημάτων στα Boeing 737 ΜAΧ 8,  μέχρι και στην τελευταία στιγμή, δεν κρινόταν απαραίτητο τόσο από την ίδια την εταιρεία όσο και από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ, να συμπεριληφθούν στα εγχειρίδια που οφείλουν να μελετάνε οι πιλότοι, παραθέτει ο κος Καραιωσιφίδης διατυπώνοντας πως οι ευθύνες εν προκειμένω βαραίνουν και τις δύο πλευρές.

Όπως τόνισε,  βασικό για τον χειριστή της πτήσης, (O οποίος όσο καλός κι αν είναι, αν δεν έχει κατάλληλη εκπαίδευση για να καταλάβει τι συμβαίνει στο αεροσκάφος, δεν μπορεί να χειριστεί σωστά την κατάσταση και αντιδρά λάθος.) είναι να έχει ακριβή αντίληψη της «συμπεριφοράς» του αεροσκάφους.

Κατά  τον κο Καραιωσιφίδη, τα δυο πρόσφατα πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα με τα νέα αεροσκάφη της Boeing, φέρουν μάλλον αρκετά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ τους.

Στην περίπτωση της Lion Air, παρέθεσε, με εξαίρεση μικροβλάβες που παρουσιάστηκαν, το αεροπλάνο σημείωσε αναμενόμενες- προβλεπόμενες «αντιδράσεις», τις οποίες ωστόσο ο χειριστής δεν γνώριζε μην μπορώντας να εξηγήσει έτσι τι συνέβαινε και πώς πρέπει να δράσει.

« Ο πιλότος μαχόταν το αεροπλάνο και το αεροπλάνο τον πιλότο. Επήλθε απώλεια στήριξης και μέσα σε 3 λεπτά η το αεροσκάφος συνετρίβη.» Υπενθύμισε.

Τέλος κατά τον ίδιο, αξίζει να σταθούμε στο γεγονός των ενδείξεων ενδεχόμενου "εμπορικού πολέμου" στο περιθώριο της νέας αυτής τραγωδίας με το αεροσκάφος της Ethiopian, αφού, είναι απορίας άξιο το γιατί, ενδεικτικά, τα μαύρα κουτιά αποφασίστηκε να σταλούν, στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Γερμανία αντί στην ίδια την Boeing και την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ, όπως και θα ήταν αναμενόμενο.