Αύξηση της δαπάνης για αλκοόλ στην Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης

Αύξηση στην δαπάνη για αλκοόλ καταγράφηκε στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της κρίσης, σύμφωνα με συγκεντρωτικές μετρήσεις της Eurostat, αν και οι Έλληνες παραμένουν στους λιγότερο «μπεκρήδες» καταναλωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το 2017 τα ελληνικά νοικοκυριά διέθεσαν το 0,9% της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης τους για την αγορά αλκοολούχων ποτών, που σημαίνει πως η χώρα μας κατατάσσεται στην προτελευταία θέση ανάμεσα στα 26 κράτη-μέλη που υπέβαλαν στοιχεία.

Ωστόσο, τα έξοδα των Ελλήνων για αλκοόλ έχουν αυξηθεί κατά 0,2 μονάδες σε σχέση με το 2007, το τελευταίο έτος πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Το 2017 τα νοικοκυριά δαπάνησαν περίπου 1,23 δισεκατομμύρια ευρώ για αλκοολούχα ποτά, ενώ δέκα χρόνια νωρίτερα, όταν η οικονομία ήταν σαφώς ισχυρότερη, είχαν δαπανήσει περίπου 1,15 δισεκ. ευρώ. Η αύξηση πάντως μπορεί να οφείλεται εν μέρει και στην φορολογία.

Τα μικρότερα έξοδα για ποτά κάνουν οι Ισπανοί, που το 2017 διοχέτευσαν το 0,8% της καταναλωτικής δαπάνης τους στο αλκοόλ.

Στην άλλη άκρη βρίσκονται οι τρεις Βαλτικές χώρες.

Το 4% των χρημάτων που έδωσαν για ψώνια οι Λιθουανοί πήγε στο ποτό, ενώ το ποσοστό αυξάνεται στο 4,9% στην Λετονία και φτάνει το 5,2% στην Εσθονία.

Συνολικά οι Ευρωπαίοι δαπάνησαν σχεδόν 130 δισεκ. ευρώ για αλκοόλ το 2017.


Πηγή: skai.gr