Κλείσιμο

Ακινητοποιημένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρά την δικαστική απόφαση

Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν τα περισσότερα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένων και των συρμών του Προαστιακού της Αθήνας, από τη μία έως τις τέσσερις το απόγευμα και από τις 9 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα, λόγω στάσεων εργασίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, παρά το γεγονός πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ανακοινώσει πως τα δρομολόγια θα διεξαχθούν κανονικά.

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπάρχει απόφαση της δικαιοσύνης που απαγορεύει τις κινητοποιήσεις, ωστόσο η απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών είναι προσωρινή και όχι οριστική, ενώ αφορά μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι στον ΟΣΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο, με αποτέλεσμα το συνδικάτο των εργαζομένων να προχωρήσει κανονικά στις στάσεις εργασίας.

Τα προβλήματα σημειώνονται καθώς το δίκτυο που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κίνηση των συρμών ανήκει στον ΟΣΕ και πολλές ειδικότητες εργαζομένων, όπως σταθμάρχες για παράδειγμα, εργάζονται στον ΟΣΕ και άρα υπακούουν στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.

Με επιστολή του προς την Ομοσπονδία ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, αναφέρει προς τα μέλη του ΔΣ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών πως "σας καθιστούμε υπεύθυνους για κάθε ζημία που τυχόν υποστεί το κοινωνικό σύνολο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την παράνομη συμπεριφορά σας, επιφυλασσόμενοι ρητώς των νομίμων ενεργειών μας για την αποκατάσταση της ζημίας που θα υποστούμε.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ωστόσο, η προσωρινή απόφαση αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι στον ΟΣΕ.

Οριστική απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών για τις κινητοποιήσεις αναμένεται την Πέμπτη ή την Παρασκευή. Και για τις δύο ημέρες η Πανελλήνια Ομοσπονδία έχει προγραμματίσει στάσεις εργασίας.

Η Ομοσπονδία κήρυξε τις στάσεις εργασίας καθώς η διοίκηση της Εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού, η οποία πρόσφατα πωλήθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνείται να υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας με την Ομοσπονδία, παρά το γεγονός πως οι συνδικαλιστές δεν διεκδικούν αυξήσεις.

Βασικός μέτοχος της Εταιρείας Συντήρησης εξακολουθεί να είναι το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του 100% των μετοχών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πηγή: Aχιλλέας Τόπας