Προς υλοποίηση η υπογειοποίηση της γραμμής Σεπόλια

Σε τροχιά υλοποίησης, το έργο υπογειοποίησης της γραμμής στα Σεπόλια με την σύμβαση κατασκευής , σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, να αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Ιούλιο.

ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 122 εκατ. ευρώ, ενώ η προσφορά του αναδόχου "INTRAKAT - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ"  , μετά την έκπτωση, διαμορφώθηκε στα 66,58 εκατ. ευρώ.

Ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι 52 μήνες.

Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως σημαντικό σιδηροδρομικό έργο, το οποίο θα αυξήσει τη χωρητικότητα του δικτύου, εάν και για τουλάχιστον δύο χρόνια, εξαιτίας των εργασιών, αυτό πρόκειται να μονοδρομηθεί.

Στην περιοχή θα συντελεστούν οικιστικές παρεμβάσεις, με σημερινές γραμμές και επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις να μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχή.

Πλεονέκτημα της υπογειοποίησης θα αποτελέσει η ελαχιστοποίηση της ηχητικής ρύπανσης από τα διερχόμενα τρένα.

Θα πρέπει να αναφερθεί πως το εν λόγω έργο στην περιοχή των Σεπολιών, αφορά ουσιαστικά, μερική υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου.

Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων θα έχει μήκος 1.910 μέτρα. Το υπόλοιπο τμήμα θα κατασκευαστεί σε όρυγμα, γιατί η γραμμή συναντά τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και κυρίως τη γραμμή του μετρό, μη επιτρέποντας την πλήρη υπογειοποίηση.

Συγκεκριμένα θα κατασκευαστεί τετραπλή γραμμή, η οποία, σε συνδυασμό με το έτοιμο τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες έως τις Αχαρνές, θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού, που θα εξυπηρετεί μεγάλες περιοχές του δυτικού λεκανοπεδίου.

Ο νέος Σιδηροδρομικός Διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Τονίζεται ότι λόγω της εγγύτητας, του χώρου εργασιών με ιδιοκτησίες ( Οικίες, επιχειρήσεις κ.λ.π.) έχει προβλεφθεί σε κάθε φάση κατασκευής η ελαχιστοποίηση της ενόχλησης των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων και η λήψη όλων των απαραίτητων προφυλάξεων για την αποφυγή οποιασδήποτε μορφής ζημιών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ