Κλείσιμο

Μεγάλο το ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση της Εγνατίας

Εννέα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για περίοδο 30 με 40 ετών.

Ανάμεσά τους είναι μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι, όπως ο Άκτωρ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι όμιλοι Μυτιληναίου και Κοπελούζου, θυγατρική του Καναδικού Ομίλου PSP που ελέγχει το 40% του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά και η εταιρεία Dimera συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.

Η Dimera μάλιστα εκδήλωσε ενδιαφέρον σε συνεργασία με το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο, με το οποίο πλειοδότησε στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΘ.

Στο ΤΑΙΠΕΔ ευελπιστούν πως είναι εφικτό η διαγωνιστική διαδικασία και οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν, το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή να έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους. Εαν αυτό συμβεί, θα συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου για έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις μέσα στο 2018.

Έως τα τέλη Απριλίου αναμένεται κοινή υπουργική απόφαση των κυρίων Τσακαλώτου και Σπίρτζη με την οποία θα καθορίζεται η νέα τιμολογιακή πολιτική σε ό,τι αφορά το αντίτιμο των διοδίων. Η χρέωση στην Εγνατία Οδό είναι χαμηλότερη συγκριτικά με τους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν υπό καθεστώς παραχώρησης, καθώς ανέρχεται σε 3 λεπτά το χιλιόμετρο. Με την ΚΥΑ Τσακαλώτου Σπίρτζη, η χρέωση θα φθάσει κοντά στα 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όσο είναι δηλαδή στις υπόλοιπες παραχωρήσεις.

Την ίδια χρονική περίοδο αναμένεται να καταργηθεί η απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη για δωρεάν διέλευση ανέργων και κατοίκων περιφερειακών ενοτήτων από τα διόδια. Ο υπουργός Yποδομών έλαβε την απόφαση αυτή μονομερώς, αιφνιδιάζοντας το ΤΑΙΠΕΔ ενώ η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του δρόμου ήταν σε εξέλιξη.

Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας