Κλείσιμο

Μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου ο διαγωνισμός για το σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων

Έως τα μέσα Φεβρουαρίου θα διεξαχθεί η διαγωνιστική διαδικασία για το νέο, ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων, σύμφωνα με το υπουργείο υποδομών.

Ο σχεδιασμός του υπουργείου υποδομών προβλέπει τη λειτουργία διττού συστήματος παρακολούθησης και επιβολής διοδίων. Στα επαγγελματικά οχήματα θα εγκατασταθούν εποχούμενες συσκευές που θα επιτρέπουν την παρακολούθηση της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων, ενώ τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κατά την είσοδο και έξοδό τους από τους αυτοκινητόδρομους.

Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2018, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό, ενώ το υπουργείο υποδομών θα ξεκινήσει σύντομα διαβουλεύσεις με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να εφαρμοστεί σε όλους τους οδικούς άξονες της χώρας.

Η πρόθεση ωστόσο του υπουργείου υποδομών να θέσει σε λειτουργία το νέο σύστημα, προκαλεί πλήθος ερωτημάτων σχετικά με την αποτελεσματική του λειτουργία.

Για να εφαρμοστεί το νέο σύστημα θα πρέπει να κατασκευαστούν υποδομές παρακολούθησης στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητόδρομων. Οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν καμία υποχρέωση να κατασκευάσουν τις υποδομές αυτές ενώ το υπουργείο δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να το κάνουν.

Άγνωστο παραμένει ακόμα ποιος φορέας θα πραγματοποιεί τους ελέγχους στο οδικό δίκτυο προκειμένου να διασφαλιστεί πως οι οδηγοί θα πληρώνουν διόδια. Στη Γερμανία για παράδειγμα, όπου εφαρμόζεται παρόμοιο σύστημα, υπάρχουν περίπου 300 περιπολικά που πραγματοποιούν ελέγχους.

Πηγές με καλή γνώση της λειτουργίας των οδικών αξόνων υπό το καθεστώς παραχώρησης, τονίζουν ότι είναι ασαφές πως θα πληρώνονται σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν καταγραφούν τα στοιχεία ΙΧ.

Υποστηρίζουν επίσης πως δεν είναι απαραίτητα αντίθετοι στη λειτουργία του συστήματος που προωθεί το υπουργείο υποδομών, υπό την προϋπόθεση πως τόσο οι παραχωρησιούχοι όσο και οι τράπεζες εξακολουθούν να λαμβάνουν τα σημερινά έσοδα.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, για να λειτουργήσει απρόσκοπτα το νέο σύστημα θα πρέπει να επικαιροποιηθούν τα αρχεία με τους αριθμούς κυκλοφορίας των υπουργείων υποδομών και οικονομικών, καθώς δεν συμβαδίζουν μεταξύ τους. Θα πρέπει επίσης να διευθετηθεί τι θα συμβεί με τα περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν παραδώσει τις πινακίδες τους.

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται και για τους επισκέπτες από το εξωτερικό και πως θα πληρώνουν διόδια. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν σκέψεις να πραγματοποιείται καταγραφή των ξένων οχημάτων στα σημεία εισόδου της χώρας, όπως σε λιμάνια και στα σύνορα.

Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας