Κλείσιμο

Προσφορά για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ σχεδιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υποβάλλει δεσμευτική οικονομική προσφορά για την εξαγορά του 100% της Εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), επιβεβαίωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης.

Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας έχει καθυστερήσει σημαντικά, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ έχει δώσει απανωτές παρατάσεις, ενώ ο πρώτος διαγωνισμός το καλοκαίρι του 2016 κηρύχθηκε άγονος λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.

Σε ό,τι αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λάβει προφορικές δεσμεύσεις από την ΕΡΓΟΣΕ πως έως τα τέλη του 2018 η γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενη και πως θα έχουν ολοκληρωθεί οι εγκαταστάσεις τηλεδιοίκησης και σήμανσης.

Στην περίπτωση που δεν ολοκληρωθούν τα έργα εγκαίρως, τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναζητήσει αποζημιώσεις, όπως ανέφερε ο κ. Τσαλίδης, ο οποίος διευκρίνησε ωστόσο πως η σύμβαση πώλησης των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ιταλικό όμιλο Ferrovie Dello Stato δεν προβλέπει ρήτρες.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει μεγάλη σημασία στην ολοκλήρωση των έργων, καθώς μόνο όταν ολοκληρωθούν αυτά θα μπορεί η εταιρεία να δρομολογήσει νέα τρένα. «Η μητρική εταιρεία θέλει να βάλει νέα τρένα το συντομότερο δυνατό και δεν μπορεί», τόνισε ο Φίλιππος Τσαλίδης ο οποίος πρόσθεσε πως οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της αναβάθμισης του δικτύου αποτελούν δυσφήμιση για την εταιρεία, δίχως να ευθύνεται εκείνη.

Σε αποκλειστική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στον ΣΚΑΪ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ferrovie Dello Stato, Ρενάτο Ματσοντσίνι, είχε αποκαλύψει πως ο ιταλικός όμιλος προτίθεται να επενδύσει 500 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά νέων τρένων, με χρονικό ορίζοντα που κυμαίνεται από 3 έως 5 έτη.

Μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης του δικτύου ωστόσο, η χωρητικότητα των γραμμών είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Σύμφωνα με τον κο Τσαλίδη, αυτή την στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να δρομολογήσει περισσότερες από 3 εμπορευματικές αμαξοστοιχίες την ημέρα.

Αναφορικά με τα νέα εισιτήρια που εκδίδει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτά θα είναι πλήρως διαλειτουργικά με το υπόλοιπο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες στο λεκανοπέδιο της Αττικής έως το καλοκαίρι του 2018. Υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μάλιστα αφήνουν αιχμές για ελλιπή σχεδιασμό του ΟΑΣΑ στην υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υποστηρίζοντας ότι για να επιλυθούν τα προβλήματα χρειάστηκε να παρέμβει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσλάβει στις αρχές του 2018 60 νέους μηχανοδηγούς, που θα επιτρέψουν να πυκνώσει τα δρομολόγιά της στο δίκτυο του προαστικού σιδηροδρόμου.
Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας