Mετρό: Νέα παράταση στην κάρτα απεριόριστων διαδρομών μετά την ταλαιπωρία

Σε νέα παράταση της κάρτας απεριόριστων διαδρομών που λήγει σήμερα Τρίτη προχώρησε ο ΟΑΣΑ, μετά και την ταλαιπωρία που δημιουργήθηκε στα εκδοτήρια των σταθμών του Μετρό. Έτσι, ενώ ο Οργανισμός ανακοίνωσε παράταση έως τις 10 Νοεμβρίου, τελικά αποφάσισε ότι η κάρτα θα ισχύει τελικά έως τις 15 Νοεμβρίου.

Σημειώνεται ότι στις 12.55 μετά το μεσημέρι "έπεσε" το σύστημα έκδοσης καρτών και εισιτηρίων, με αποτέλεσμα όλες οι διαδικασίες έκδοσης να παγώσουν, ιδιαίτερα προς απογοήτευση όσων ήταν κοντά στα εκδοτήρια! Πάντως, το πρόβλημα, που διήρκεσε περί τα 20 λεπτά, αποκαταστάθηκε, ωστόσο καταδεικνύει ότι το σύστημα έχει φτάσει στα όρια του, γιγαντώνοντας την ταλαιπωρία των ήδη ταλαιπωρημένων πολιτών.

Όπως έγινε εξάλλου γνωστό, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να είναι διαθέσιμα στους πολίτες ηλεκτρονικά εισιτήρια μιας διαδρομής, αξίας 1,40 ευρώ, ή τα μειωμένα αξίας 60 λεπτών.



Ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι η κάρτα απεριορίστων διαδρομών που λήγει σήμερα Τρίτη, θα εξακολουθεί να ισχύει έως τις 10 Νοεμβρίου.

Έκκληση τους πολίτες να την ταλαιπωρούνται στις ουρές έκανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης. Κάλεσε τους πολίτες να πηγαίνουν, να αφήνουν το φάκελο με τα στοιχεία τους, και να περιμένουν την κάρτα να πάει στο σπίτι τους με κούριερ.

Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι η κάρτα απεριορίστων που λήγει σήμερα Τρίτη, θα εξακολουθεί να έχει ισχύ έως τις 5 Νοεμβρίου ή έως τις 15, αν ο κάτοχός της έχει χρησιμοποιήσει το σύστημα φακέλου. Δεν απέκλεισε, επίσης, αν χρειαστεί να δοθεί και νέα παράταση.

Σημειώνεται ότι έως τώρα έχουν εκδοθεί περισσότερες από 150 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες και ανανεώνονται περίπου 12.000 την ημέρα.

Αναλυτικές απαντήσεις στις πολλές απορίες των πολιτών για την e-κάρτα και το e-εισιτήριο επιχειρεί να δώσει η ATH.ENA Card στο πόρταλ της, χρησιμοποιώντας μάλιστα σχετικά γραφήματα. 



Ηλεκτρονικό εισιτήριο: 




Με ποια προϊόντα κομίστρου μπορώ να φορτίσω το πολλαπλό εισιτήριο; 



Σε ποιά σημεία μπορώ να εκδώσω ή/και επαναφορτίσω το πολλαπλό εισιτήριο;

Για να δείτε τα σημεία έκδοσης και επαναφόρτισης του πολλαπλού εισιτηρίου, πατήστε εδώ

Αντικατάσταση Πολλαπλού εισιτηρίου;


Επειδή το πολλαπλό εισιτήριο δεν φέρει τα στοιχεία του κατόχου του, δεν αντικαθίσταται και δεν αποζημιώνεται σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, καταστροφής. Αν σε αυτό υπάρχουν αποθηκευμένα προϊόντα κομίστρου ή χρηματική αξία, αυτά είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν από τρίτους.

ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD:

Σε ποιούς απευθύνεται η ATH.ENA Card;



Η ATH.ENA Card κυκλοφορεί σε δύο τύπους:


Προσωποποιημένη, που φέρει την φωτογραφία και τα στοιχεία του κατόχου της.
Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card φέρει τη φωτογραφία, το ονοματεπώνυμο και περιέχει στοιχεία για το προφίλ του κατόχου της, όπως αν δικαιούται μειωμένο κόμιστρο ή δωρεάν μετακίνηση, καθώς και ποιά είναι η διάρκεια ισχύος του δικαιώματος αυτού.

Τα βασικά πλεονεκτήματα της προσωποποιημένης κάρτας για τον επιβάτη είναι:

1. Αν χαθεί, κλαπεί ή καταστραφεί, ο κάτοχός της δεν θα χάσει το κόμιστρο που απομένει ή την χρηματική αξία που ήταν αποθηκευμένη σε αυτήν κατά την στιγμή που δήλωσε την απώλεια, κλοπή ή καταστροφή της.
2. Η προσωποποιημένη κάρτα μπορεί να φορτιστεί μέσα από το παρόν site και σε συνδυασμό με τη χρήση κινητού τηλεφώνου ή tablet που διαθέτει NFC λειτουργία.

Σε ποιους απευθύνεται η προσωποποιημένη ATH.ENA card:



Είναι υποχρεωτική για:

Tους δικαιούχους μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης, έτσι ώστε να πιστοποιείται το δικαίωμά τους.

Σημείωση: Από 1/10/2017 οι κάρτες 90 ημερών, 180 ημερών και 365 ημερών θα εκδίδονται μόνο ηλεκτρονικά.


Για τις υπόλοιπες κατηγορίες χρηστών, η έκδοση προσωποποιημένης ATH.ENA Card είναι προαιρετική.

Παρά ταύτα συνιστάται η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας, γιατί ο χρήστης μπορεί να ανακτήσει τα αποθηκευμένα και αχρησιμοποίητα προϊόντα κομίστρου/ αξία σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας της κάρτας  

Πώς μπορώ να αποκτήσω προσωποποιημένη ΑΤΗ.ΕΝΑ Card;


Διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών με κατάθεση φακέλου από τους επιβάτες και αποστολής της ηλεκτρονικής κάρτας στην διεύθυνση επιλογής τους.

Η διαδικασία αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017.

ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία

Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr

ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου.

Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία :
Όνομα, Επώνυμο,
Διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ).

ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός, σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 του ΜΕΤΡΟ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.

Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς του Μετρό, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών
.

Ο φάκελος με την προσωποποιημένη κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλονται ταχυδρομικά στην διεύθυνση που αναγράφηκε στο φάκελο.

ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου.


Η προσωποποιημένη κάρτα δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.

Οι επιβάτες πηγαίνουν σε οποιοδήποτε Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) των γραμμών 1,2 και 3 & στις στάσεις του ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ ή στα εκδοτήρια της ΟΣΥ ή και στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr και φορτίζουν την προσωποποιημένη κάρτα με όποιο προϊόν επιθυμούν.

Έντυπο έκδοσης Προσωποποιημένης Κάρτας με χρήση της Web εφαρμογής.

Αν χρησιμοποιείτε τύπους κομίστρου κανονικής τιμής τότε μπορείτε για την ταχύτερη εξυπηρέτησή σας, πριν μεταβείτε στο πλησιέστερο σε σας Σημείο Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, να έχετε συμπληρώσει προσεκτικά την αίτηση για έκδοση κάρτας που υπάρχει στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr/aitisi-kartas και να ακολουθήσετε τις οδηγίες που δίδονται εκεί.

Η διαδικασία έκδοσης κάρτας με χρήση της Web εφαρμογής είναι η εξής:

Βήμα 1 : Δημιουργία κωδικού QR

Εισάγετε στο σχετικό ιστότοπο του ΟΑΣΑ (portal) τον ΑΜΚΑ, το όνομα και το επώνυμό σας.
Το σύστημα ζητά την εισαγωγή του κωδικού ασφαλείας και παράγει έναν εκτυπώσιμο κωδικό (QR Code).

Βήμα 2 : Μετάβαση στο σημείο έκδοσης για την έκδοση της ATH.ENA Card.

Προσκομίζετε το εκτυπωμένο QR Code προκειμένου να μεταφερθούν τα στοιχεία στην εφαρμογή μέσω σάρωσης.

Πραγματοποιείται η διασταύρωση των στοιχείων με την προσκόμιση της αστυνομικής ταυτότητας και του ΑΜΚΑ σας, και ακολουθεί η λήψη φωτογραφίας από τον εκδότη.

Προσοχή! Πρέπει να σημειώσετε ή να αποθηκεύσετε τον 8ψήφιο κωδικό pin σε ασφαλές μέρος και όχι μαζί με την κάρτα σας. Είναι απαραίτητο στοιχείο για την επανέκδοση της κάρτας σας σε περίπτωση απώλειας ή δυσλειτουργίας της.

Έκδοση Προσωποποιημένης Κάρτας από συγκεκριμένα σημεία έκδοσης

Αν χρησιμοποιείτε τύπους κομίστρου κανονικής τιμής τότε μπορείτε να μεταβείτε σε ένα από τα Εκδοτήρια Προσωποποιημένης ATH.ENA Card

Από σήμερα Παρασκευή 13.10.2017 η Προσωποποιημένη Κάρτα εκδίδεται και προσωποποιείται χωρίς να είναι απαραίτητη η φόρτωσή της με κόμιστρο ή αποθηκευμένης αξίας τουλάχιστο 10 €.

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από εκδοτήριο, απαιτείται να προσκομίσετε:
Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή το διαβατήριό σας
Πρόσφατη φωτογραφίας σας. Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου.
Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου).
Τα απαραίτητα παραστατικά, αν είστε δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης.

Επιπλέον πρέπει:

Να εισάγεται τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας (pin) της επιλογή σας

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή τα στοιχεία (το όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης) και προχωρά σε επιβεβαίωση των στοιχείων. Ο επιβάτης εισάγει τον κωδικό ασφαλείας Pin της επιλογής του και ο εκδότης εκτυπώνει την κάρτα.

Προσοχή! Πρέπει να σημειώσετε ή να αποθηκεύσετε τον 8ψήφιο κωδικό pin σε ασφαλές μέρος και όχι μαζί με την κάρτα σας. Είναι απαραίτητο στοιχείο για την επανέκδοση της κάρτας σας σε περίπτωση απώλειας ή δυσλειτουργίας της.

Αν είστε δικαιούχος δωρεάν μετακίνησης, θα ενημερωθείτε με ξεχωριστή ανακοίνωση. Τα σχετικά δικαιώματα συνεχίζουν να ισχύουν.

Με ποια προϊόντα μπορώ να φορτίσω την προσωποποιημένη κάρτα μου;


Αντικατάσταση λόγω απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να την δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, και να ζητήσετε την αντικατάστασή της.

Για την επανέκδοση προσωποποιημένης κάρτας θα πρέπει επίσης να προσκομίσετε :
Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή το διαβατήριό σας
Πρόσφατη φωτογραφία σας. Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου
Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου).
Τα απαραίτητα παραστατικά, αν είστε δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης.
Πρέπει να θυμάστε :
Τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (pin) που χρησιμοποιήσατε για την αρχική έκδοση της κάρτας σας.

Ο εκδότης θα ακυρώσει την παλιά κάρτα σας, και εκδίδει την καινούργια.

Η αντικατάσταση κάρτας, λόγω απώλειας, κλοπής, φθοράς κοστίζει €2.

Τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου, υπόλοιπος χρόνος ή/και η χρηματική αξία, που βρέθηκαν αποθηκευμένα στην παλιά κάρτα θα μεταφερθούν στην νέα κάρτα σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες.

Για να πληροφορηθείτε τους Κανόνες Μεταφοράς κομίστρου και αξίας από απωλεσθείσα ή προβληματική κάρτα σε νέα, πιέστε εδώ.

Σε ποιους απευθύνεται η Ανώνυμη ATH.ENA card;


Πώς μπορώ να αποκτήσω Ανώνυμη ΑΤΗ.ΕΝΑ Card;
Μπορείτε να αποκτήσετε Ανώνυμη ATH.ENA Card σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση ανώνυμης ATH.ENA Card είναι η αγορά εισιτηρίου 5 ή 10 + 1 διαδρομών.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκδοση ανώνυμης κάρτας ΕΔΩ.

Με ποιά προϊόντα μπορώ να φορτίσω την Ανώνυμη κάρτα μου



Αντικατάσταση Ανώνυμης κάρτας

Η Ανώνυμη κάρτα επειδή δεν φέρει τα στοιχεία του κατόχου της, δεν αντικαθίσταται και δεν αποζημιώνεται σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής. Αν σε αυτήν υπάρχουν αποθηκευμένα προϊόντα κομίστρου ή χρηματική αξία, αυτά είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν από τρίτους.



Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας