Το ΣτΕ παγώνει τη διαδικασία κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ (upd)

Παγώνει προσωρινά η εκκαθαριση του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης) με προσωρινή διαταγή του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σύμφωνα με το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, διατάσσεται να μην κινηθεί η διαδικασία εκκαθάρισης μέχρι την εκδίκαση της αίτησης αναστολής, η οποία έχει προσδιοριστεί εντός του Σεπτεμβρίου, ενω η αίτηση ακύρωσης της όλης διαδικασίας έχει προσδιορισθεί για τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

«Διατάσσουμε ως προσωρινό μέτρο για την αποτελεσματική προσωρινή διαδικασία των αιτούντων να μην κινηθεί η κατά το άρθρο 25 παρ.1 του ν. 4482/2017 διαδικασία μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της εκκρεμούς αιτήσεως αναστολής» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην προσωρινή διαταγή.

Στο ΣτΕ έχει προσφύγει η προηγούμενη διοίκηση του φορέα, αναφέροντας ότι δεν έχει ανατεθεί όπως θα έπρεπε η αποτίμηση της άξιας της επιχείρησης σε ελεγκτική εταιρεία με διεθνή διαγωνισμό, ενώ παράλληλα δεν υπάρχει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρηστός Σπίρτζης δεν προσδιόρισε πόσο ακριβώς θα κοστίσει η εξυγίανση του ΟΑΣΘ και η επανακρατικοποίησή του.

"Νέο 'θεσμικό εμπόδιο' στα κυβερνητικά σχέδια! Αυτοί δεν μας είχαν πει ότι 'θα μας πεθάνουν στη νομιμότητα"; σχολίασε μέσω Twitter το πρώην στέλεχος του ΔΝΤ οικονομολόγος Μιράντα Ξαφά. 

H απάντηση του υπουργείου Υποδομών


Απαντώντας, το υπουργείο Υποδομών σε δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για φιάσκο της κυβέρνησης σημειώνει ότι «επαναλαμβάνουμε για άλλη μία φορά προς όλους τους εραστές του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού τομέα, των συνοδοιπόρων τους, και των ΜΜΕ που τους υποστηρίζουν τυφλά, ότι δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και αυτό είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα».

To υπουργείο στην ανακοίνωση του αναφέρει ότι «δικαιώθηκε το πέρασμα της περιουσίας του ΟΑΣΘ στο ελληνικό δημόσιο, όπως προβλεπόταν, να έχει γίνει από το 2010».

«Το μόνο που χορηγήθηκε είναι η αναστολή του διαγωνισμού ανάθεσης σε ελεγκτική εταιρία της αποτίμησης της αξίας της επιχείρησης του ΟΑΣΘ, μέχρι να αποφανθεί η αρμόδια τριμελής επιτροπή αναστολών» αναφέρει.

«Η προσπάθεια που ξεκινήσαμε να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες δημόσιες, κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη και όχι στην υπηρεσία της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιων δεν πρόκειται να σταματήσει» αναφέρει ακόμα το υπουργείο.

Πηγή: skai.gr - Δημήτρης Δαμιανός