Κλείσιμο

Έμπειροι ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του μοιραίου ελικοπτέρου

Εξαιρετικά έμπειρος ήταν ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου, ο οποίος είχε 1.620 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του με το συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου (Huey H-1H) που συνετρίβη στο Σαραντάπορο Ελασσόνας, ενώ ο συγκυβερνήτης είχε 405 ώρες πτήσης.

Όπως δείχνουν φωτογραφίες του σάιτ larissanet.gr το ελικόπτερο, στο οποίο βρήκαν το θάνατο οι τέσσερις στρατιωτικοί, καταστράφηκε ολοσχερώς από τη σφοδρότητα της πρόσκρουσης. 

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος του ΓΕΕΘΑ Βασίλειος Μπελεσιώτης τόνισε ότι το ελικόπτερο ήταν συντηρημένο, με υπόλοιπα ωρών πτήσεως. Ο κ. Μπελασιώτης ανέφερε επίσης ότι στην περιοχή την ώρα του δυστυχήματος υπήρχε περιορισμένη ορατότητα λόγω χαμηλής νέφωσης.

Το ελικόπτερο
κατά την πτώση του έπεσε και πάνω σε καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ. Τα αίτια της τραγωδίας ερευνώνται, ενώ στην περιοχή μετέβη ο αρχηγός του ΓΕΣ. 




Αμέσως σήμανε συναγερμός. Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου εντοπίστηκαν λίγο μετά τις 10 το πρωί από δυνάμεις της αστυνομίας και συνεργεία της ΔΕΗ. Το στρατιωτικό ελικόπτερο συνετρίβη σε απόσταση 1 χιλιομέτρου από το χωριό Σαραντάπορο, στα σύνορα των νομών Λαρίσης και Κοζάνης, 70 με 100 μέτρα από τον επαρχιακό δρόμο Λάρισας - Κοζάνης. 

Η τραυματίας Βασιλική Πλεξίδα, Αρχιλοχίας, μηχανοσυνθέτης του ελικοπτέρου, έχει διακομιστεί στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με πληροφορίες είναι εκτός κίνδυνου. Οι σοροί των τεσσάρων νεκρών αξιωματικών έχουν μεταφερθεί στη Λάρισα.

Το ελικόπτερο - που ανήκε στη βάση της αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκειο Βόλου, είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και κατευθυνόταν για επιτήρηση στα σύνορα στην περιοχή της Καστοριάς. Το σήμα του χάθηκε από τα ραντάρ στις 7.38 το πρωί.



Νεκροί είναι οι Ιωάννης Τζανιδάκης Υποστράτηγος, Θωμάς Αδάμου Συνταγματάρχης, Δημοσθένης Γούλας ταγματάρχης κυβερνήτης του Ελικοπτέρου και Κωνσταντίνος Χατζής Υπολοχαγός Συγκυβερνήτης. Τραυματίας είναι η Αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα.

Το ελικόπτερο είχε απογειωθεί από το Στεφανοβίκειο, σταμάτησε στη Λάρισα και από εκεί κατευθυνόταν προς την Κοζάνη.



Στις έρευνες παίρνουν μέρος δυνάμεις του Στρατού, άνδρες της ΕΜΑΚ άλλα και τη αστυνομίας. O υπουργός Εθνικής Άμυνας κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις μετά το δυστύχημα. Tη βαθιά της θλίψη για το δυστύχημα εξέφρασε η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία. 

Πριν από 40 χρόνια στην ίδια περιοχή είχε καταπέσει και αεροσκάφος της Ολυμπιακής όπου 50 άνθρωποι βρήκαν τραγικό θάνατο.



Το χρονικό του δυστυχήματος


Το ελικόπτερο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Στεφανοβικείου στις 7:25 πμ.
Στις 07:35 προσγειώθηκε στην 110 πτέρυγα Μάχης στην Λάρισα. Τρία λεπτά αργότερα απογειώθηκε από την 110 ΠΜ.
Στις 7:48 ήταν η τελευταία επικοινωνία του ελικοπτέρου με το σύστημα αεροπορικού ελέγχου.
Στις 7:50 χάθηκε το ίχνος του από τα ραντάρ.
Στις 8:50, οπότε προβλεπόταν η προσγείωση του ελικοπτέρου στο Άργος Ορεστικού, άρχισε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.
Στις 9:03 δόθηκε εντολή σε δύο F-16 που πετούσαν στην περιοχή να συμμετάσχουν στις έρευνες. Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή απογείωσης ενός ελικοπτέρου Σούπερ Πούμα από τη Λάρισα, ενός άλλου από τη Λήμνο, ενός ελικοπτέρου AB-205 από την 111 ΠΜ της Νέας Αγχιάλου και ενός αμφίβιου δασοπυροσβεστικού CL-415 από την 113 ΠΜ της Θεσσαλονίκης.


Στις 10:00 έφθασε η πληροφορία από την ΕΛΑΣ για πτώση ελικοπτέρου στην περιοχή Σαρανταπόρου.
Στις 10:15 συνεργείο της ΔΕΗ που εργαζόταν στην περιοχή ανέφερε το σημείο της πτώσης.
Στις 10:48 έφθασε στην περιοχή του δυστυχήματος ελικόπτερο της πολεμικής Αεροπορίας που προσγειώθηκε άμεσα.
Στις 11:03 υπήρξε η αναφορά του πληρώματος ελικοπτέρου ότι εντοπίστηκε μία γυναίκα τραυματίας και οι σοροί των υπολοίπων τεσσάρων επιβαινόντων, οπότε ξεκίνησε η διαδικασία μεταφοράς της τραυματία στη Θεσσαλονίκη και των σορών στη Λάρισα.



Ποιο είναι το στρατιωτικό ελικόπτερο Huey

Το "θρυλικό" Bell UH-1 Iroquois (ανεπίσημα Huey) είναι ένα στρατιωτικό ελικόπτερο που τροφοδοτείται από ένα κινητήρα turboshaft, με κύριο στροφείο δύο πτερυγίων και ουραίο στροφείο. Το ελικόπτερο αναπτύχθηκε από την Bell Helicopter ώστε να ικανοποιήσει την απαίτηση του Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών για ένα ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων το 1952, πέταξε πρώτη φορά στις 20 Οκτωβρίου 1956, και μπήκε στην παραγωγή τον Μάρτιο του 1960. Το UH-1 ήταν το πρώτο στροβιλοκινητήριο ελικόπτερο που μπήκε στην παραγωγή για το στρατό των Ηνωμένων Πολιτειών, και πάνω από 16.000 έχουν παραχθεί σε όλο τον κόσμο.

Η πρώτη αποστολή μάχης του UH-1 ήταν στην υπηρεσία του Στρατού των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ. Η αρχική ονομασία του HU-1 οδήγησε στο παρατσούκλι του ελικοπτέρου Huey.[1] Τον Σεπτέμβριο του 1962 η ονομασία άλλαξε σε UH-1, αλλά το "Huey" παρέμεινε σε κοινή χρήση. Περίπου 7.000 ελικόπτερα UH-1 υπηρέτησαν στο Βιετνάμ.





Πηγή: skai.gr - ΑΜΠΕ