«Διαξιφισμοί» του υπ. Yποδομών με τα συνδικάτα εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ

Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ του υπουργείου υποδομών και των συνδικάτων των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, με αφορμή τις 24ωρες απεργίες των εργαζομένων, σήμερα και την Παρασκευή.

Κύκλοι του υπουργείου υποδομών διερωτώνται ποιους σκοπούς εξυπηρετεί η απεργιακή κινητοποίηση των συνδικάτων, τονίζοντας ότι οι σταθμοί και οι υποδομές του ΜΕΤΡΟ ανήκουν στην Αττικό Μετρό, η οποία έχει την υποχρέωση της αποπληρωμής των δανείων που έχουν ληφθεί για το έργο.

Μέχρι τώρα η εκμετάλλευση των υποδομών του Μετρό γίνεται από τη ΣΤΑΣΥ και, σύμφωνα με το υπουργείο υποδομών, έχει πενιχρά αποτελέσματα, με τα έσοδα από την εμπορική εκμετάλλευση των σταθμών ανέρχονται σε 6,8 εκατ. € ετησίως.


Το κεφάλαιο των δανείων πληρώνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ οι τόκοι πληρώνονται από τη λειτουργία και την αξιοποίηση των υποδομών του ΜΕΤΡΟ και ανέρχεται σε ποσό άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Με τη ρύθμιση στην οποία αντιτίθενται τα συνδικάτα της ΣΤΑΣΥ, δίνεται η δυνατότητα στην Αττικό Μετρό να συνάπτει συμβάσεις με την ΣΤΑΣΥ και τον ΟΑΣΑ, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ. Έως σήμερα, η εκμετάλλευση των υποδομών του Μετρό γίνεται από τη ΣΤΑΣΥ χωρίς συμβάσεις με την ιδιοκτήτρια Αττικό Μετρό και, σύμφωνα με το υπουργείο υποδομών έχει πενιχρά αποτελέσματα, καθώς τα έσοδα από την εμπορική εκμετάλλευση των σταθμών ανέρχονται σε 6,8 εκατ. € ετησίως.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η μη αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων θα εγείρει στο άμεσο μέλλον σοβαρά θέματα τόσο για το δημόσιο όσο και για τους εργαζόμενους στις εταιρείες λειτουργίας.

Σε περίπτωση που η Αττικό Μετρό υπογράψει συμβάσης με τον ΟΑΣΑ και τη ΣΤΑΣΥ για την αξιοποίηση των εμπορικών χώρων των σταθμών του Μετρό, θα πρέπει στη ΣΤΑΣΥ να αποδίδονται τουλάχιστον τα έσοδα του 2016, ύψους 6,8 εκατομμυρίων ευρώ. Τα έσοδα πάνω από το ποσό αυτό, θα αποδίδονται στην Αττικό Μετρό.

Οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν πως δεν τίθεται κανένα θέμα για την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών.
Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας