Η εν λόγω τροπολογία φέρει τον τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με τη συμμόρφωση της δημόσιας διοίκησης προς δικαστικές αποφάσεις όσον αφορά προσλήψεις προσωπικού σε φορείς του δημοσίου τομέα» και στην αιτιολογική έκθεση επικαλείται ως στόχο ακριβώς τον τίτλο της.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, σύμφωνα με γνώστες της δημόσιας διοίκησης και αυτοδιοίκησης είναι τελείως διαφορετική, καθώς πίσω από τις λέξεις εκτιμάται ότι υποκρύπτονται «επικοινωνιακές διαθέσεις τακτοποίησης ψηφοφόρων ή εν δυνάμει ψηφοφόρων», οι οποίοι αγνοώντας τις λεπτομέρειες των νόμων δεν αντιλαμβάνονται ότι τίθεται εν αμφιβόλω η οριστική πρόσληψή τους και ιδίως η αμοιβή τους.
Κι αυτό γιατί με την πρόβλεψη ότι η θεσμοθετημένη «υποχρέωση έκδοσης απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης (νυν Διοικητικής Ανασυγκρότησης) ως προϋπόθεση για την ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης ή διορισμού μόνιμου και ΙΔΑΧ προσωπικού των φορέων σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων,έχει αποκλειστικά διαπιστωτικό χαρακτήρα και η έλλειψή της δεν αναστέλλει την υποχρέωση συμμόρφωσηςστις οικείες δικαστικές αποφάσεις», δεν επισημαίνεται παράλληλα ότι η εν λόγω υπουργική απόφαση εκδίδεται βασιζόμενη στους ετήσιους περιορισμούς για τις προσλήψεις και κατά συνέπεια βάσει των πιστώσεων που υπάρχουν γι’ αυτές, οι οποίες δεν δύναται να ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο όριο.
Νομικοί, δε, επισημαίνουν το γεγονός ότι για την παράκαμψη της νομοθετικής ρύθμισης, η αιτιολογική έκθεση επικαλείται μεταξύ άλλων το Προεδρικό Διάταγμα Παυλόπουλου του 2004 για την μονιμοποίηση των συμβασιούχων (ΠΔ164/2004), το οποίο όμως είχε ειδικό χαρακτήρα κατ’ ανοχήν του Συντάγματος και ίσχυε μόνο για την τακτοποίηση των υποθέσεων εκείνης της περιόδου.
Παράλληλα, στη δεύτερη παράγραφο της τροπολογίας ορίζεται ότι: «τα προβλεπόμενα από τις οικείες διατάξεις τυπικά και πρόσθετα προσόντα διορισμού δεν απαιτούνται για την ολοκλήρωση της κατάταξης σε θέσεις εργασίας αορίστου χρόνου κατηγορίας ΥΕ και ΔΕ, η οποία πραγματοποιείται σε συμμόρφωση με δικαστικές αποφάσεις.
Με λίγα λόγια υπάλληλοι των δύο αυτών εκπαιδευτικών κατηγοριών που είχαν προσληφθεί ως συμβασιούχοι και δικαιώθηκαν δικαστικά μπορούν να τοποθετηθούν σε θέση αορίστου χρόνου που μπορεί να απαιτεί επιπλέον προσόντα ακόμη και εάν δεν τα διαθέτουν, επειδή το δικαστήριο έκανε δεκτή την προσφυγή τους χωρίς αυτά και υπό το σκεπτικό ότι αυτά δεν απαιτούνταν κατά το χρόνο της αρχικής τους πρόσληψης.
«Ως εκ τούτου, η προτεινόμενη ρύθμιση που θα επιλύει το ζήτημα, πέραν του ότι καθιστά εφικτή την πλήρη συμμόρφωση της Διοίκησης προς αμετάκλητες αποφάσεις της Διοίκησης, θα απαλλάξει φορείς του στενού κι ευρύτερου δημόσιου τομέα από τη δεδομένη, στην περίπτωση αυτή, σημαντική επιβάρυνση των προϋπολογισμών τους, λόγω καταβολής αποζημιώσεων», σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, με βουλευτές της αντιπολίτευσης να διαβλέπουν πίσω από τη συγκεκριμένη αναφορά «κλείσιμο του ματιού» και επιχείρηση να «καθαρίσουν» Δήμαρχοι ή επικεφαλής δημόσιων υπηρεσιών που προχώρησαν στις προσλήψεις «τσάτρα πάτρα» αν και αρχικά έμοιαζε με έμμεση σύσταση προς τους διαφωνούντες Δημάρχους με το «πρόσχημα» του υψηλού κόστους.
Βέβαιο θεωρείται ότι οι δύο υπογράφοντες υπουργοί Π. Σκουρλέτης και Ο. Γεροβασίλη θα υπερασπιστούν με δικά τους επιχειρήματα την εν λόγω τροπολογία ως απολύτως αναγκαία, ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου την Πέμπτη στην Ολομέλεια.
Δείτε την τροπολογία εδώ
Πηγή: skai.gr - Ναντίν Χαρδαλιά
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.