Τον Μάρτιο τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Τσεχία

Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την Τσεχία, τα οποία και θα μεταφέρουν προϊόντα της Hewlett-Packard από το terminal της Cosco, στον Πειραιά.

   Τα δρομολόγια αυτά, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θαν. Ζηλιασκόπουλος μιλώντας, χθες Τετάρτη, σε ημερίδα του υπουργείου Μεταφορών για το ερευνητικό πρόγραμμα Shift2Rail, θα εκτελούνται πιλοτικά για περίπου ένα τρίμηνο και θα αναχωρούν για την Τσεχία δύο τρένα την εβδομάδα. Θα μεταφέρουν 80 containers και θα φτάνουν στην Τσεχία, όπου και είναι το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Hewlett-Packard, διασχίζοντας έξι χώρες και επιτυγχάνοντας ταχύτερη μεταφορά κατά περίπου δέκα ημέρες συγκριτικά με τις υφιστάμενες θαλάσσιες διαδρομές.

Αναφερόμενος στη συμφωνία "HP- COSCO- ΤΡΑΙΝΟΣΕ", ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ότι «μας βάζει στον χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας», υπογραμμίζοντας, ωστόσο, και τις δυσκολίες του εγχειρήματος, καθώς τα σιδηροδρομικά δίκτυα των χωρών που εμπλέκονται σε αυτό (Ελλάδας, ΠΓΔΜ, Σερβίας, Ουγγαρίας, Σλοβακίας, Τσεχίας) θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις της HP.

Αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ

«Σοβαρό και έντονο» χαρακτήρισε το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για την ΕΕΣΣΤΥ (Συντήρηση Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος, σχολιάζοντας τις επαφές που είχε στο περιθώριο της εκδήλωσης για το πρόγραμμα Shift2Rail.

Σημειώνεται πως οι ενδιαφερόμενοι για τις εν λόγω εταιρείες θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές τον ερχόμενο Μάιο.

Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό πρόγραμμα Shift2Rail

Το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας Shift2Rail, το οποίο και φιλοδοξεί να φέρει τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο στον 21ο αιώνα, διαθέτει προϋπολογισμό, ύψους 920 εκατ. ευρώ, και θα προέρχεται τόσο από τον ιδιωτικό τομέα όσο και από την Κομισιόν.

Η έγκριση του προγράμματος αναμένεται να γίνει μέσα στον Μάρτιο στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας, ενώ στόχος του είναι να συμβάλει ερευνητικά στη διαμόρφωση μιας ενιαίας ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής αγοράς, η οποία θα χαρακτηρίζεται από διαλειτουργικότητα και συνδεσιμότητα, στα πρότυπα της αεροπορικής αγοράς.

Ειδικότερα, ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος, από το βήμα της ημερίδας χαρακτήρισε το εν λόγω πρόγραμμα, που είναι σύμπραξη του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα «μια σημαντική τομή», αφού, όπως είπε, θα αποτελέσει μοχλό για την καινοτομία μειώνοντας το κόστος των σιδηροδρομικών μεταφορών και αυξάνοντας την ικανότητα παροχής πιο αξιόπιστων και συχνών σιδηροδρομικών υπηρεσιών στους πελάτες. Και πρόσθεσε: «είναι μια φιλόδοξη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα η οποία θα διαχειρίζεται ένα 7ετές πρόγραμμα στοχευμένης έρευνας και καινοτομίας για την ανάπτυξη καλύτερων σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ευρώπη και θα συμβάλλει σημαντικά στην ολοκλήρωση του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου καθιστώντας την Ευρώπη πόλο ανάπτυξης και εξωστρέφειας νέων καινοτόμων τεχνολογιών». Δήλωσε, ακόμη, πως η πρωτοβουλία, παράλληλα, στοχεύει στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών και νέων υψηλής ποιότητας θέσεων απασχόλησης.

Ο Βρετανός ευρωβουλευτής, Μπράιαν Σίμπσον, πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξέφρασε την ελπίδα ότι το Κοινοβούλιο δεν θα μειώσει τον προϋπολογισμό που διατίθεται ενώ πρόσθεσε πως το πρόγραμμα Shift2Rail είναι απαραίτητο «για να συμπληρωθεί το έργο μας σε άλλους τομείς της σιδηροδρομικής νομοθεσίας της ΕΕ, με στόχο οι σιδηροδρομικές μεταφορές να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν επιτυχώς με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς».

Τέλος, ο Ολιβιέ Ονιντί, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξέφρασε την ικανοποίηση της Επιτροπής για την πρόοδο της πρωτοβουλίας Shift2Rail μέχρι τώρα και επέμεινε ότι αποτελεί βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη βελτίωση των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού τομέα.
Πηγή: skai.gr